راشاتودي ؛

اروپا شاهد اعتراض گسترده مسلمانان به اقدامات اهانت آميز به اسلام است

تظاهرات عليه فيلم ضد اسلامي به تدريج اکثر کشورهاي اروپايي را فرا گرفته است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  تلويزيون راشاتودي ،  تظاهرات عليه فيلم ضد اسلامي در کشورهاي اروپايي فراگير شده است.
در ابتدا درگيري ها در آتن پايتخت يونان شروع شد و پليس براي متفرق کردن تظاهرکنندگان مسلمان از اسپري فلفل و گاز اشگ آور استفاده کرد.سپس دامنه  اين اعتراضات به فرانسه کشيده شد. مسلمانان به خيابان هاي پاريس آمدند و به فيلم ضد اسلامي و کاريکاتورهاي توهين آميزي که يک مجله فرانسوي منتشر کرده است ، اعتراض کردند.پليس فرانسه بيست و يک نفر را بازداشت کرد.بعد از اين ماجرا بود که صدها دانشجوي ايراني در تهران تجمع کردند  و خواستار اخراج سفير فرانسه از کشورشان شدند.
"رابرت هارنيس" تحليلگر سياسي به اين شبکه گفت که فرانسه خودش عامل منفور شدن اين کشور نزد مسلمانان است.
وي افزود:« دولت فرانسه به علت موضع گيري اش در بحران سوريه و  مواضع ضد و نقيض در برابر اسلام  در موقعيت دشواري قرار دارد.سران فرانسه مانند ديگر رهبران اروپا خود را به ناتو  متعهد مي دانند و اين در نتيجه سياست هاي تشويقي و تنبيهي آمريکاست. آنها در موقعيت دشوار قرار گرفته اند.اعتراضات د ر  محافل سياسي چپ گراي فرانسه  افزايش يافته است.آنها سياست هاي دولت را  بي معني مي دانند و معتقدند که نمي توان يک روز تروريسم را محکوم  و يک روز ديگر از آن حمايت کرد. »

برچسب ها: بین الملل ، اروپا ، فیلم ، موهن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار