اراک/

هفت هزار هنرمند صنایع دستی استان مركزی شناسنامه دار شده اند

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مركزی گفت: هفت هزار هنرمند فعال در رشته صنایع دستی این استان شناسنامه دار شده اند.

رضوانی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک افزود: از این تعداد یكهزار و 200 نفر در قالب 80 رشته صنایع دستی و هنرهای سنتی تحت پوشش بیمه قرار گرفته اند.

وی ادامه داد: فرش و قالی، گلیم، جاجیم، گبه، زیلو، انواع ظروف و لوازم سفالی، ظروف مسی، نمد مالی، شال‌بافی، گیوه‌دوزی، زیورآلات، ساز سنتی، تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه ‌قیمتی، معرق، منبت و نقاشی‌ روی شیشه از جمله آثار صنایع دستی این استان است.

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مركزی خاطر نشان كرد: هم اكنون شناسایی و ساماندهی سایر هنرمندان و صنعتگران فعال در سطح استان به ویژه روستاها در دستور كار این اداره ‌كل قرار گرفته است.

رضوانی بیان كرد: در حال حاضر 11 تعاونی صنایع دستی در شهرستان های خمین، اراك و ساوه فعال هستند و ساماندهی هنرمندان این بخش در قالب تعاونی ها از دیگر برنامه های این اداره كل است.

وی افزود: حمایت از تولیدات و صنایع دستی استان راهی برای شناسایی فرهنگ استان به افراد جامعه و همچنین ماندگاری فرهنگ و تمدن دیرین این مرز و بوم است.

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مركزی بیان كرد: صنایع دستی از بخش های كارآفرین و اثر گذار در اقتصاد كشور است كه باید با برنامه ریزی دقیق و مدون و اختصاص اعتبارات خاص برای تقویت و توسعه آن تلاش شود./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.