هاني‌زاده در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

آمريكا بايد در سياست‌هاي خود در منطقه تجديد نظر كند

يك كارشناس سياست خارجي گفت: اظهارات اخير محمد مرسي درباره ضرورت تغيير سياست‌هاي آمريكا نسبت به رژيم صهيونيستي و منطقه، نشان مي‌دهد كه اين كشور در سياست خارجي خود وارد فضاي جديدي شده و تلاش دارد سياست‌هاي خود را به دور از تأثيرگذاري غرب و به‌ ويژه آمريكا تعريف كند.

حسن هاني‌زاده در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران؛ با اشاره به مواضع جديد مصر گفت: اظهارات اخير محمد مرسي درباره ضرورت تغيير سياست‌هاي آمريكا نسبت به رژيم صهيونيستي و منطقه، نشان مي‌دهد كه اين كشور در سياست خارجي خود وارد فضاي جديدي شده و تلاش دارد سياست‌هاي خو را به دور از تأثيرگذاري غرب و به‌ويژه آمريكا تعريف كند.

وي افزود: حملات اخيري كه در صحراي سينا عليه رژيم صهيونيستي صورت گرفت، نشانه بروز اختلاف ميان آن‌ها بوده و حتي ممكن است در آينده به درگيري‌هاي مرزي ميان مصر و رژيم صهيونيستي منجر شود.

هاني زاده ادامه داد: صحراي سينا براي مصر منطقه‌اي استراتژيك به شمار مي‌رود لذا دولت جديد اين كشور در صدد است با اصلاح بندهاي موافقتنامه كمپ ديويد، اين قرارداد را به نفع ملت مصر تغيير دهد.

اين كارشناس سياست خارجي در پايان خاطر نشان كرد: آمريكا نزديك به سه دهه است كه سالانه كمك‌هاي ميلياردي به مصر مي‌كند اما دولت جديد مصر تلاش مي‌كند با برقراري روابط گسترده با كشور‌هاي منطقه به تدريج از وابستگي خود به آمريكا كاسته و در سايه استقلال اقتصادي، سياست‌هاي مستقلي داشته باشد.

انتهاي پيام/
 

برچسب ها: مصر ، کمپ دیوید ، امریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار