مرکز اسناد معرفي کرد/2

تقويم تاريخ دفاع مقدس و داستان زندگي سردار شهيد احمد كاظمي

موسسه فرهنگی هنری و انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، در طرح ویژه ای که به مناسبت این ایام برپا کرده است در نظر دارد هر روز دو عنوان از منشورات مرتبط خود را که قبلا به چاپ رسیده به علاقه مندان معرفی کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، موسسه فرهنگی هنری و انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، در طرح ویژه‌ای که به مناسبت این ایام برپا کرده است در نظر دارد هر روز دو عنوان از منشورات مرتبط خود را که قبلا به چاپ رسیده به علاقه مندان معرفی کند.

تقويم تاريخ دفاع مقدس (فتح بستان)


تاليف: سعيد پورداراب و نبي كريمي


معرفي كتاب:
عمليات طريق‌القدس كه در جبهه مياني استان خوزستان به اجرا درآمد و باعث آزادي بستان شد، دومين عمليات آفندي گسترده نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران پس از عمليات ثامن‌الائمه مي‌باشد كه دستاوردي بسيار ارزشمند داشت و سبب قطع خطوط مواصلاتي و تجزيه نيروهاي دشمن در بخش شمالي و جنوبي خوزستان گرديد. با اجراي اين عمليات و دستيابي رزمندگان اسلام به تنگ چزابه و مانع طبيعي هوالهويزه از سمت غرب و رودخانه نيسان از سمت جنوب و تكيه بر اين موانع طبيعي، فرماندهان اين امكان را يافتند كه با صرفه‌جويي در قوا نيروهاي زيادي را از اين مناطق رها، و به مناطق ديگر براي عمليات‌هاي بعدي اعزام نمايند.

پايان غبطه
(زندگي داستاني سردار شهيد احمد كاظمي)


معرفي كتاب:

هشت ساله ملت ايران بود كه همواره آرزوي رسيدن به معبود و دوستان شهيدش را در سر مي‌پروراند. شهيد احمد كاظمي از بازماندگان و فرماندهان جهاد او فرمانده مخلصي بود كه كارداني، توانايي، شجاعت، عشق به معبود و اكثر كمالات انساني را در متبلور كرده و مصداق آيه «فرحين بما اتاهم الله من فضله و يستبشرون بالذين لم يلحقوا بهم من خلفهم الا خوف عليهم ولا هم يحزنون»، بود كه بالاخره رد يك روز عرفه روزگار غبطه‌‌اش به پايان رسيد و با قرباني شدن در راه خدا به وصال حق دست يافت. اين اثر، داستاني است براساس خاطرات و زندگي آن شهيد بزرگوار كه مي‌تواند براي پيروان راه شهادت الگويي آموختني ارائه نمايد و بعدي از ابعاد شخصيتي آن اسطوره جهاد و شهادت را براي جوانان عزير ايران به نمايش بگذارد.

تقوم تاريخ دفاع مقدس
(حماسه شياكوه)
سعيد پورداراب-فرهاد بهروزي
جلد هفدهم از مجموعه «تقويم تاريخ دفاع مقدس»، شامل معرفي و بررسي حوادثي است كه در دي‌ماه 1360 در سراسر جبهه‌هاي نبرد  و غرب و مقابله دو جانبه با دشمن و ضدانقلاب و عوامل مزدور آنها در مناطق شمال غرب كشور به وقوع پيوسته است. اين معرفي كه به استناد اسناد و تصاوير مستند صورت گرفته است، حوادثي چون: «حماسه شياكوه»، «عملياتي محمد رسول‌الله (ص) در منطقه نوسود» و «عمليات مطلع‌الفجر» را مدنظر قرار داده است.

رفتن براي ماندن
(زندگاني شهيد مهدي رجب بيگي)
تاليف: ريحانه خوش‌طينت


معرفي كتاب:
شهداي دانشجو كه تاصويرشان زينت‌بخش مساجد دانشگاه‌هاي كشور است و هرازگاهي همايشي به يادشان برگار مي‌شود، حال خوشي به آمد مي‌دهند؛ حال خوش ديدار «خواص با بصيرت». شهيد مهدي رجب بيگي را جوانان نسل اول انقلاب با سخنراني‌هاي توفنده‌اش پيش از خطبه‌هاي نماز جمعه تهران و در مقام سخنگوي دانشجويان پيرو خط امام و جوانان نسل دوم با كتاب «مي‌رويم تا خط امام باقي بماند»‌مي‌شناسند كه در رثاي شهادتش و به صورت مجموعه يادداشت‌ها، مقالات، داستان‌ها و ... منتشر شده است. «رفتن براي ماندن» با هدف آشنايي نسل جديدي با ابعاد متفاوتي از زندگي و زمانه شهيد با تكيه بر مصاحبه نويسنده زحمتكش از خانواده معظم شهيدو با نثري داستاني و جذاب نگاشته شده و پيش روي خواننده گرامي است.

 انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار