ملی پوش سابق پینگ پنگ:

رفتار فدراسیون باید منطقی تر از این حرف ها باشد

بازیکن با سابقه تنیس روی میز ایران با ابراز نارضایتی از فدراسیون پینگ پنگ گفت: اکنون دورانی است که انگيزه بازیکنان این رشته بسيار پايين است.

مسعود یعقوبی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: تا 20 روز قبل از رقابت های رده بندی دسته برتر بزرگسالان قصد انصراف داشتم و به اجبار آمدم زیرا انگیزه حضور در این رقابت ها در من از بین رفته بود.

وی درباره علت این موضوع تصریح کرد: متأسفانه بعضی از تصمیم گیری ها در فدراسیون تنیس روی میز فقط به خاطر برخی مسائل غیر منطقی است نمی خواهم موردی را نام ببرم زیرا فقط یکی، دو نمونه نیست اما به این موضوع اعتقاد دارم.

یعقوبی خاطرنشان کرد: می توانیم به قانون جدید لیگ اشاره کنم که اعلام کردند تیم های سوپرلیگ فقط می توانند از 3 بازیکن دسه برتری استفاده کنند و با این ماجرا انگیزه بسیاری را از بین بردند.

وی افزود: در شرایطی که فقط دو تیم به معنای واقعی در سوپرلیگ حضور دارند این قانون به حق ضربه زدن به بازیکنان قوی تر است زیرا من می دانم که اگر در رده بندی در رده های بالا قرار بگیرم به طور حتم قراردادی که خواهم بست از بازیکنان ضعیف تری که در رنکینگ پائین تری نسبت به من هستند بدتر خواهد بود و او می تواند در تیم های بهتری نسبت به من بازی کند.

*امیدوارم در این قانون تجدید نظر کنند

وی با بیان اینکه 7 سال است در رده های سنی مختلف عضو تیم های ملی پینگ پنگ بوده است از اعزام های برون مرزی فدراسیون تنیس روی میز انتقاد کرد: من متولد سال 69 هستم و بعد از نوشاد و نیما عالمیان جزو جوانترین بازیکنی بودم که برای کشورم افتخار آفرینی کردم، به علاوه اینکه بهترین مقام آسیایی جوانان در پینگ پنگ نیز زمانی بود که من و نوشاد عالمیان و حمیدرضا طاهرخانی شرکت کرده بودیم اما اکنون احساس می کنم من را فراموش کرده اند!

وی توضیح داد: از آن موقع به بعد دیگر به هیچ مسابقه برون مرزی ای اعزام نشده ام یک بار هم که قرار بود مرا به قطر بفرستند آن سفر لغو شد و من به آنجا هم نرفتم.

یعقوبی درباره اینکه وضعیت رنکینگش در رده بندی فدراسیون جهانی چه می شود گفت: یک بار به علت اینکه مسابقه برون مرزی شرکت نداشتم از رنکینگ خارج شدم تا اینکه سال گذشته در رقابت های بین المللی جام فجر که در ایران برگزار شده دوباره به رنکینگ جهانی برگشتم اما باز هم بسیار پایین است و معلوم نیست که چه وقت دوباره این را نيز از دست بدهم با این وضعیت سهمیه المپیک را هم از دست خواهم داد.

بازیکن اسبق تیم ملی تنیس روی میز ایران اعلام کرد: اعزام بدون برنامه هم فایده ای ندارد باید پیش از اعزام اردوهای بلند مدت برگزار شود تا بازیکنان به اوج آمادگی برسند.

وی اضافه کرد: یکی از دلایل رشد پینگ پنگ ایران حضور 3 ساله بازیکنان کره شمالی در ایران بود، من در آن مدت وقت رفتن به خانه ام را نداشتم و به صورت مداوم با مربی کره ای تمرین می کردیم، این اردوهای بلند مدت است که بازیکن را می سازد و او را به جامعه بین المللی معرفی می کند.

یعقوبی مدعی شد: حضور مجارستانی ها که برای برپایی اردوی مشترک با تیم ملی جوانان آمده بودند فقط 10 روز طول کشید و من به جرات می گویم که بازیکنان نتیجه خوبی را که در رقابت های آسیایی گرفتند به خاطر زحمت خودشان بود که هر کدام در شهرهای خود همراه مربیانشان متحمل شده بودند و به خاطر اردوی مشترک با مجارستانی ها نبود.

یعقوبی درباره لیگ سال 90 تنیس روی میز گفت: در لیگ سال گذشته در دسته یک بزرگسالان عضو تیم پتروشیمی عسلویه بودم که اول شدیم و در سوپر لیگ جوانان و امید هم عضو تیم صنعت نفت آبادان بودم اما به نظر من تیم های پینگ پنگ بلاتکلیف هستند و وضعیت آنها مشخص نیست بيشتر تیم ها از نظر مالی در وضعیت نا به سامانی به سرم می برند و دراین شرایط جز تاسف خوردن و ابراز امیدواری برای اینکه شاید شرایط بهبود یابد از دستمان کاری برنمی آید./مح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار