اصفهان/

ساخت سامانه گندزدایی آب آشامیدنی با استفاده از الکترولیز نمک طعام

شرکت بهین‌آب زنده‌رود از شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان موفق به ساخت سامانه گندزدایی آب آشامیدنی با استفاده از الکترولیز نمک طعام شده است.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان، رييس شهرك علمي و تحقيقاتي اصفهان اظهار كرد: شرکت بهین‌آب زنده‌رود، مراحل مطالعات، پژوهش و ساخت و بومی‌سازی سامانه گندزدای تلفیقی با استفاده از نمک طعام را اجرا كرده است.

محمود شيخ زين الدين ادامه داد: با انجام اين طرح كاربردي، اين شركت دانش بنيان توانست شرایط بهره‌برداری موفق از اين سامانه را در قالب يک طرح در شرکت آب و فاضلاب روستایی استان اصفهان به نتيجه برساند.

وی افزود: این سامانه با استفاده از نمک طعام و جریان الکتریسیته، محلول آبی گندزدای چندگانه مشتمل بر انواع ترکیبات کلر، شامل کلر گازی محلول، دی‌اکسید کلر و ازن تولید می‌نماید که برای گندزدایی آب بکار می‌رود.

رييس شهرك علمي و تحقيقاتي اصفهان بيان كرد: این سامانه هم اکنون بیش از 9 ماه است که گندزدایی آب روستای گلگون از روستاهای تحت پوشش شرکت آبفار استان اصفهان را انجام می‌دهد و همچنين در روستای گوار در استان مرکزی و دو مجتمع روستایی شنبه و حسین زائری در استان بوشهر نصب شده و در حال بهره برداری است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.