رئيس کميسيون شوراهاي مجلس:

سقف سني در اصلاحيه قانون انتخابات وجود ندارد

رئيس کميسيون شوراها و امور داخلي مجلس گفت: با وجود نظرات متفاوت نمايندگان درباره سقف سني طرح اصلاح قانون انتخابات رياست جمهوري، مقرر شد سقفي به اين منظور در نظر گرفته نشود.

امير خجسته نماينده مردم همدان در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با اشاره به اعلام وصول‌شدن طرح اصلاح قانون انتخابات رياست جمهوري در صحن علني امروز(چهارشنبه) مجلس گفت: قانون انتخابات در 94 ماده تدوين شده که 11 ماده از آن توسط کميسيون شوراها دچار تغيير و اصلاحات‌شده اما نظرات نمايندگان براي تصويب نهايي اين طرح بايد اخذ شود.

وي در ادامه در تشريح برخي موارد اصلاح‌شده قانون انتخابات تصريح کرد: حداقل سني در اصلاحيه قانون انتخابات 40 سال تعيين شده اما سقفي براي اين قانون در نظر گرفته نشده است چرا که نمايندگان در اين‌باره نظرات مختلفي داشتند و به اين خاطر تصميم بر آن شد که سقف سني تعيين نشود.

نماينده مردم همدان در ادامه افزود: مدرک تحصيلي در اصلاحيه قانون انتخابات حداقل فوق ليسانس و معادل حوزوي آن براي روحانيون، سطح سه حوزه اعلام شده است.

رئيس کميسيون شوراها و امور داخلي کشور در پايان خاطرنشان کرد: نمايندگان در مباحثي مثل رجل سياسي- مذهبي و مدير و مدبر بودن نظرات متفاوتي داشتند که بر همين اساس در جلسه علني آتي مجلس فرصت 10 روزه‌اي در اختيار نمايندگان گذاشته مي‌شود تا نظرات و پيشنهاداتشان را اعلام و پس از آن در کميسيون شوراها بررسي كنند و طرح مذكور براي رأي‌گيري به صحن علني مجلس تقديم مي‌شود.

انتهاي پيام/

برچسب ها: کمیسیون ، شوراها ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار