با وجود تقاضای بالای زوج های بدون فرزند ، برای دریافت فرزند خوانده؛

87 درصد از فرزندان بهزیستی قابل واگذاری نیستند

با وجود تقاضای بسیار زوج های بدون فرزند واجد شرایط برای دریافت فرزند خوانده، فقط 23 درصد از فرزندان بهزیستی قابل واگذاری اند و زوج های واجد شرایط همچنان منتظرند....


به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران  دوا ودرمان فایده نداشت ،‌پزشکان می گویند مادر شدن ممکن نیست ، غصه ی می خورد می گیرد و روزهای همراه با اشک همچنان ادامه دارد، خواهر می گوید چرا به شیر خوارگاه نمی روی تا فرزندی بیاوری ؟! روزنه امیدی در دلش سوسو می کند به فکر می افتد شال و کلاه می کند و به همراه همسرش به شیر خوار گاه می رود شرایط فرزند خواندگی را می پرسد سخت است شرایط اما همه را می پذیرد،  بعد از ثبت نام به انتظار می نشیند تا شاید فرجی شود.
 آری این داستان انتظار پدران و مادران طالب فرزند خوانده است و تا سال بعد باید انتظار بکشند تا شاید نوبت آن ها هم شود.
 اما دراین باره معاون اموراجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت:  در حال حاضر 9 هزار و 300 نفر از فرزندان بد سرپرست و بی سرپرست در مراکز بهزیستی  نگهداری می شوند .
نفر یه به  شرایط واگذاری فرزند خوانده  اشاره کرد و افزود: گذشت ده سال از ازدواج،  نداشتن فرزند ، سن حداقل یکی از زوجین 30 سال باشد و صلاحیت و تملک مالی از جمله شرایط و اگذاری فرزند خوانده است .
وی با تاکید بر اینکه 87 درصد از فرزندانی که در مراکز بهزیستی  نگهداری می شوند قابل واگذاری نیستند یاد آور شد:  باید سه سال از  زمان عدم مراجعه والدین و اقوام کودک بگذرد و یا از ابتدا مجهول الهویه باشد کمبود کودک واجد شرایط برای متقاضیان فرزند خوانده این روزها تبدیل به مشکل بزرگی شده و از طرفی بسیاری از فرزندان نیز سال های سال در انتظار خانواده اند ./ل
برچسب ها: تقاضای ، فرزند ، خواندگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار