مشهد/قائم مقام شورای عالی قرآن کشور:

ترویج فرهنگ رضوی نشان دهنده ارزش‌های انقلاب است

قائم مقام شورای عالی قرآن کشور گفت: ترویج فرهنگ رضوی در واقع انتشار ارزش‌های انقلاب در سایه اهل‌بیت(ع) است.

 علی سرابی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد افزود: برگزاری این گونه جشن‌ها سبب ترویج فرهنگ رضوی و انتشار ارزش‌های انقلاب در سایه امام هشتم(ع) می‌شود.

وی، خاطرنشان‌کرد: حضور کاروان‌های خدام حرم رضوی درکشورهای دیگر باید به نوعی شخصیت مذهبی و اجتماعی امام رضا(ع) را نشان دهد.

سرابی به استفاده از گستردگی فضای مجازی اشاره کرد و گفت: ترویج اندیشه‌های اسلامی در دنیای جدید می‌تواند افراد زیادی را به سمت فرهنگ رضوی جذب نماید.

وی اضافه کرد: هدف اصلی جوانان ورود به عرصه جنگ نرم و مقابله با کسانی است که دین اسلام و اعتقادات ما را مورد هجمه قرار داده‌اند و درهمین راستا فعالیت‌های فرهنگی از جمله جشن‌های مذهبی و دینی می‌تواند در این راستا گامی مؤثر باشد.

سرابی بیان کرد: اطلاع رسانی صحیح از «جشن‌های زیرسایه خورشید» درایام ولادت امام رضا(ع) می‌تواند اقشار مختلفی را در آن سوی مرزها به خود جذب نماید.

قائم مقام شورای عالی قرآن کشور ادامه داد: «جشن‌های زیرسایه خورشید» بزرگترین اتفاق فرهنگی است که درکشور اجرا می‌شود و خادمان بیشترین و مؤثرترین سهم را دراین اتفاق عظیم فرهنگی دارند.

وی، وجود مضجع منور رضوی را درشهر مشهد سبب برکت ایران اسلامی دانست و ادامه داد: حضور امام رضا(ع) درمشهد و به طورکلی ایران اسلامی نعمت بزرگی است که باید قدر آن را با اقدامات صحیح فرهنگی درکشور و عرصه‌ی بین‌المللی بدانیم.

سرابی، اظهارداشت: با توجه به برگزاری پنجمین سال برگزاری جشن‌های سراسری «زیرسایه خورشید» می‌توان نقاط ضعف و قوت را شناسایی و در راستای تقویت هرچه بیشتر این جشن‌ها اقدام كنيم.


برچسب ها: قائم ، مقام ، شورا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.