مازندران تاثیرگذارترین و پرگردشگرترین استان کشور است.

 

معاون سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران با بیان اینکه مازندران دارای 122 منطقه نمونه گردشگری است گفت:مازندران تاثیرگذارترین و پرگردشگرترین استان کشور است.

امینی افزود: در سند چشم‌انداز توسعه کشور به توسعه استان‌های شمالی و مازندران توجه ویژه شده است.

وی گفت: از سال 87 تا پارسال 108 طرح با کمک سازمان استان‌ها اجرایی شد.

امینی افزود: مازندران به عنوان تاثیرگذارترین و پرگردشگرترین استان کشور، دارای 122 منطقه نمونه گردشگری بوده که 38 منطقه از 122 منطقه دارای سرمایه‌گذار است، در 28 مورد مشکل واگذاری زمین وجود دارد و 10 مورد نیز با عدم پاسخگویی سایر دستگاه‌های اجرایی مواجه هستیم.

معاون سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با اشاره به اینکه ظرفیت خوبی در بودجه امسال برای این بخش در نظر گرفته شد، تصریح کرد: 330 هزار و 500 میلیارد تومان منابع حاصل از طرح شرکت‌ها و سهام شرکت‌هاست و 24 هزار و 500 میلیارد تومان توسط خود قانون‌گذار در نظر گرفته شد.

امینی افزود: در سال 84 تاکنون مازندران یک‌هزار و 800 میلیارد تومان طرح به بانک‌ها معرفی کرده که تاکنون 66 میلیارد تومان منجر به تسهیلات شده است.

معاون سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور اظهار داشت: از اعتبارات ملی مبلغ ویژه‌ای برای اتمام طرح ‌های طبیعت بابلکنار، سد شیاده، حاشیه رودخانه بابلرود، مسجد جامع و مقبره سعید العلما بابل اختصاص خواهد یافت./س

برچسب ها: مازندران ، پرگردشگر ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.