زنجان/ معاون وزیر صنعت؛

تعیین تکلیف معدن انگوران تا پایان امسال

تکلیف معدن انگوران تا پایان امسال مشخص خواهد شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز زنجان ، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در کمیته سرب و روی استان زنجان به آخرین وضعیت صنعت سرب و روی و معدن انگوران اشاره کرد وگفت: در حال حاضر بسیاری از واحدهای تولیدی واقع در استان زنجان که در حوزه سرب و روی فعالیت می‌کنند با مشکل کمبود خاک مواجه هستند که برای برطرف کردن این معضل مقرر شده است ظرفیت برداشت خاک معدن انگوران به بیش از یک میلیون تن برسد.

احمدی افزود: نباید در شرایطی که تحریم‌ها بر علیه کشور تشدید شده است شرایطی را به وجود آوریم که چراغ‌های توسعه کشور خاموش شود و این موضوع نیازمند برنامه‌ریزی هدفمند است.

وی در پاسخ به درخواست فعالان روی زنجان جهت واگذاری معدن به فعالان این بخش در استان، اظهار کرد: امسال تکلیف این معدن مشخص خواهد شد و امیدواریم شرایطی فراهم شود تا این صنعت در استان شکوفاتر از قبل شود.

مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی نیز در این جلسه با اشاره به اینکه این شرکت متعهد شده است امسال بیش از یک میلیون تن خاک به کارخانه‌های سرب و روی تحویل دهد، گفت: در صورت امکان این رقم را به یک میلیون و 200 هزار تن افزایش خواهیم داد.

نوروزی تصریح کرد: پارسال بخشی از مشکلات پیرامون تامین خاک برطرف شد و امیدواریم این روند همچنان ادامه دادشته باشد.

وی در بخش دیگری به موضوع مورد نقد صاحبان واحدهای صنعتی تولید سرب و روی اشاره و خاطر نشان کرد: یکی از موارد مورد بحث عدم پرداخت مالیات معدن انگوران به استان است که باید برای رفع این مشکل به دنبال راهکار قانونی باشیم./س

برچسب ها: انگوران ، زنجان ، تکلیف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.