حسيني:

اجراي مرحله دوم هدفمندي يارانه ها نيازمند ايجاد وفاق ملي

وزير امور اقتصادي و دارايي گفت: در چنين طرحهايي (هدفمندي يارانه ها) که ابعاد اجتماعي گسترده اي دارد ، بايد مانند مرحله اول به يک همدلي، همفکري و همراهي برسيم تا بتوانيم مرحله دوم را نيز اجرايي کنيم.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران، سيد شمس الدين حسيني در گفت وگوي اختصاصي با پايگاه اطلاع رساني دولت درباره زمان اجراي مرحله دوم هدفمندي يارانه ها، اظهار داشت: قانون هدفمندي يارانه ها يک قانون از جنس برنامه اي است، يعني هدفمندي يارانه ها يک برنامه ميان مدت بوده و طبيعي است که بايد در ميان مدت اجرا شود.

وي افزود: مرحله اول آن اجرا شده است و براي اجراي فاز دوم فعلا برنامه اي به آن مفهوم که افزايش قيمتي داشته باشيم، وجود ندارد. البته هدفمندي يارانه ها يک برنامه است و همان مرحله اول هم که اجرا شده، تداوم دارد. 

حسيني در ادامه گفت: نکته اي که برخي ها مطرح مي کنند اين است که آيا دولت برنامه اي براي افزايش قيمتها از اين منظر دارد که پاسخ منفي است و چنين برنامه اي در دستور کار وجود ندارد. البته دلايل مختلفي هم وجود دارد که يکي از دلايل اين است که ما همانطوري که در مرحله اول به يک وفاق ملي و يک عزم جدي رسيديم، در مرحله دوم بايد اين اتفاق صورت بگيرد. 

سخنگوي اقتصادي دولت تصريح کرد: در شرايط فعلي برخي از افراد، متخصصان و صاحب نظران مي گويند دولت مرحله دوم را اجرا کند و برخي ها موافق نيستند حتي در ميان نمايندگان هم موافق و مخالف اجراي مرحله دوم وجود دارد اما ما در اجراي يک چنين برنامه هايي نياز به وفاق ملي، هماهنگي و همدلي داريم. ما مرحله اول را با همدلي اجرا کرديم و موفق هم شديم. /عب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار