معاون میراث فرهنگی کشور گفت: پرونده شهر سوخته در سال 2014 میلادی کاندیدا و در سی‌و‌هشتمین کمیته میراث جهانی به عنوان یکی از پرونده‌های تهیه شده از سوی جمهوری اسلامی ایران ارائه خواهد شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان، مسعود علویان صدر در سفر دو روزه به استان سیستان و بلوچستان، با اشاره به مهم‌ترین برنامه‌های سفر خود به استان اظهار داشت: پیگیری شهر سوخته زابل برای ثبت در فهرست جهانی یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که در این سفر پیگیری خواهیم کرد.

وی افزود: پرونده شهر سوخته در سال 2014 میلادی کاندیدا و در سی و هشتمین کمیته میراث جهانی به عنوان یکی از پرونده‌های تهیه شده از سوی جمهوری اسلامی ایران ارائه خواهد شد.

معاون میراث فرهنگی بیان کرد: همچنین در کنار این پرونده، پرونده شوش، قنوات یزد و محور تاریخی و فرهنگی اصفهان از پرونده‌هایی است که در سی و هشتمین کمیته میراث جهانی کاندیدا خواهند شد.اقامتگاه تبعید رهبری در ایرانشهر به قطب فرهنگی تبدیل می‌شود

علویان صدر همچنین از محل اقامت مقام معظم رهبری در دوران تبعید ایشان در شهرستان ایرانشهر بازدید کرد.این ساختمان که اکنون به « موزه قرآن و عترت» تبدیل شده است، یادآور مجاهدت‌ها و رشادت‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی و محل نگهداری و نمایش و نگهداری قرآن‌های نفیس و نسخ خطی است.

معاون میراث فرهنگی ضمن لزوم حفظ و نگهداری این بنای ارزشمند گفت: برای این معاونت، حفظ و احیا و نگهداری چنین بناهای ارزشمندی که متعلق به دوران انقلاب اسلامی است، از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشد و باید اقامتگاه زمان تبعید رهبر معظم انقلاب به یک قطب فرهنگی در استان سیستان و بلوچستان تبدیل شود.

وی افزود: خوشبختانه تلاش‌های زیادی از سوی اداره میراث فرهنگی شهرستان ایرانشهر برای حفظ، مرمت، نگهداری و توسعه این بنا انجام شده است.علویان صدر قسمتی از بناهای اطراف این ساختمان با هدف توسعه بنا خریداری شده و به زودی به قطب فرهنگی مهم در استان سیستان و بلوچستان تبدیل خواهد شد.

معاون میراث فرهنگی کشور با هیئتی همراه از بافت‌ها و بناهای تاریخی، پیگیری احداث موزه‌ها و بررسی وضعیت پرونده‌های ثبتی این استان بازدید کرد.

مدیرکل امور موزه‌ها و اموال منقول تاریخی و فرهنگی و سرپرست دفتر حفظ و احیاء بناها و محوطه‌های تاریخی کشور نیز علویان صدر را در این سفر همراهی می‌کنند. /س

برچسب ها: شهرسوخته ، کاندیدای ، ثبت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.