برپايي آخرين تجمعات انتخاباتي در گرجستان

ميخائيل ساکاشويلي رئيس جمهور گرجستان و بيژينا ايوانيشويلي رقيب ميلياردر وي در آخرين روز تبليغات انتخابات پارلماني ، گردهمايي انتخاباتي را برپا کردند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ؛ هزاران نفر از طرفداران حزب حاکم در شهر تفريحي باتومي در درياي سياه در آستانه انتخابات پارلماني روز دوشنبه با دردست داشتن پرچم هاي ملي و فرياد زدن نام ساکاشويلي تجمع کردند.

ساکاشويلي خطاب جمعيت شرکت کننده در اين تجمع اعلام کرد:« دوستان من، ما به کمک شما نياز داريم تا کسي نتواند اين معجزه را متوقف کند ما همگي باهم گرجستان را مي سازيم.»

در همين حال حاميان ايوانيشويلي با تجمع در ميداني در تفليس فرياد گرجستان ! گرجستان ! سردادند.

دو طرف در تلاش براي جلب حمايت مردم قبل از انتخاباتي هستند که در بحبوحه تنش هاي فزاينده بعد از رسوايي شکنجه در زندان هاي اين کشور برگزار مي شود. رسوايي شکنجه در زندان هاي گرجستان موجي از اعتراضات و محکوميت هاي بين المللي را در پي داشت که به اعتبار دولت ساکاشويلي خدشه وارد کرده است.

اين رويارويي سياسي تلخ ، نگراني هايي را درباره بروز ناآرامي  بعد از انتخابات در اين کشور تحت حمايت غرب به وجود آورده است.

هيئت هاي پارلماني سازمان توسعه و همکاري اقتصادي، شوراي اروپا، سازمان پيمان آتلانتيک شمالي (ناتو) و پارلمان اروپا در تفليس با صدور بيانيه اي قبل از انتخابات از همه طرف ها خواست خويشتن داري کنند، خشونت را کنار گذارند و به اقدامات تحريک آميز پاسخ ندهند.

در اين بيانيه آمده است:« رهبران سياسي بايد از طريق صندوق هاي راي و نه خيابان ها انتخاب شوند.»
برچسب ها: گرجستان ، انتخابات ، تجمع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار