کلينيک کودک؛

اسباب بازي مناسب موجب رشد خلاقيت در کودکتان مي شود

بازی یكی از كاركردها و نیازهای كودك محسوب می‌شود كه ضمن سرگرم كردن كودك ، او را برای ورود به زندگی واقعی آماده می‌سازد اما انتخاب اسباب‌بازی مناسب موضوعی است كه باید مورد توجه خانواده‌ها قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار کلينيک باشگاه خبرنگاران؛ انتخاب اسباب بازی مناسب برای کودکان در هر سنی بسیار حائز اهمیت است. به طوری که بهترین و مناسب ترین اسباب بازی برای کودکان به ویژه در سنین پیش دبستانی، اسباب بازی های آموزشی است. چرا که این گروه از اسباب بازی ها موجب پرورش تفکر، تخیل، سرگرمی، لذت و مهمتر از همه یادگیری در کودک می گردد و او را با مفاهیم و دنیای پیرامون آشنا می سازد.

والدین نباید تعیین کننده ی نوع و شیوه ی بازی باشند بلکه بهتر است شرایط سالم بازی را فراهم و خود نيز به عنوان همبازی شرکت کنند و اجازه دهند تا قدرت خلاقیه، خود بازی را اداره کند.

بازی یکی از نیازهای اساسی کودکان و مهم ترین و اساسی ترین فعالیت کودک به شمار می رود که در عین سرگرم کردن کودک، کارکردهای مهم دیگری را دارا است که هریک از این کارکردها به جنبه ای از زندگی کودک مربوط می شوند که او را برای ورود به زندگی بزرگسالی آماده می سازد.

ويژگي يك اسباب بازي مناسب:

 - پرورش نيروي سازندگي

- تحريك حواس مختلف

-
پرورش خيالات و تصورات

-
كشف و جستجو    

-
داشتن انگيزه يا محرك 

نکته: والدين براي بازي با بچه‏ها وقت بگذارند و در بازي با آنها شريک شوند و طوري بازي کنند که انگار خودشان هم بچه هستند. اين کار موجب مي‏شود ارتباط بين والدين و کودک تقويت شود و در موقع لزوم کودک از والدين حرف‏شنوي داشته باشد. /ح
برچسب ها: خلاقیت ، کودک ، بازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار