مشهد/

نويسنده مشهدي جایزه اول نویسندگی تئاتر کشور را کسب کرد

نويسنده مشهدي، در بين روزنامه‌ها و نشريات مطرح كشور، توانست جایزه اول نویسندگی تئاتر کشور را به دست آورد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد در يازدهمين جشن سالانه انجمن نویسندگان و منتقدان خانه تئاتر كه با حضور هنرمندان برجسته تئاتر كشوردر تالار ايوان شمس تهران برگزار شد، سيد جواد اشکذری، نویسنده، كارگردان و منتقد تئاتر مشهد توانست در بين نامزدهاي دريافت اين جايزه از روزنامه شرق و ماهنامه تخصصي نمايش، براي دومين بار پياپي، از روزنامه «شهرآرا» مشهد به عنوان نویسنده برتر در بخش گزارش معرفي شد.

اين هنرمند مشهدي، تنها هنرمند و روزنامه‌نگار غيرتهراني در این جشنواره بود كه موفق به كسب جایزه اول بخش گزارش برای نگارش گزارشي پیرامون مجتمع فرهنگي و هنري شهيد هاشمي نژاد مشهد با عنوان «مهلت پايان يافت بدون آنكه...» شد كه ارديبهشت ماه سال گذشته در روزنامه «شهرآرا» منتشر شده بود.

سيد جواد اشکذری كه سابقه نگارش و كارگرداني نمايش‌هايي چون «هيس؛ اينجا چند مانكن خوابيده‌اند»، «بارون و باروت»، «مرد كاغذي»، «تشنگي» و «فواره و عبور» را در كارنامه خود دارد. وي در يك سال گذشته موفق به كسب عناويني همچون منتقد برتر کشور در جشن اردیبهشت تئاتر ایران، نويسنده برتر در بخش گفتگو به خاطر نگارش میزگرد آسیب‌شناسی تئاتر امروز تئاتر مشهد در ماهنامه نمایش در دهمين جشن نویسندگان و منتقدان تئاتر کشور و نيز مقاله‌نويس اول جشنواره ملي مطبوعات محلي به خاطر نگارش مقاله‌اي در باب آسيب‌شناسي تعزيه مشهد باعنوان «در مسير فراموشي» شده است.

از او تاکنون کتاب‌هایی با عنوان «شهر بهشت»، «آناناس»، «فواره و عبور»، «بر بسیط بارش مهتاب» و «تئاتر+10» منتشر شده است. وي اكنون در حال چاپ دو نمايشنامه‌ جديدش با عنوان «كوچ شبانه» و «روزهاي اشتباه» مي‌باشد.

برچسب ها: نویسنده ، تئاتر ، مشهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.