لرستان/

1200 میلیارد تومان از منابع بانک کشاورزی لرستان مطالبات معوق است

مدیر شعب بانک کشاورزی استان لرستان گفت: متاسفانه حدود 1200 میلیارد تومان از منابع بانک کشاورزی لرستان به صورت مطالبات معوق و مشکل الوصول است.





 به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ،حجت الله گودینی بر لزوم به کار بستن راهکار علمی و فنی به جای انتقاد محض از بانک برای رفع مشکلات کشاورزی استان تاکید کرد.

وی ادامه داد: بخش کشاورزی بخش وسیعی است که به تبع آن بانک کشاورزی نیز از بانک‌های بسیار پرمشغله در کشور است.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه رسالت مهم بانک، خدمت به کشاورزی و توسعه این بخش است، یادآور شد: تمام هم و غم بانک اعطای تسهیلات به فرد دارای صلاحیت در این بخش و پایدار بودن تزریق تسهیلات به بخش کشاورزی است.

گودینی با بیان اینکه متاسفانه حدود 1200 میلیارد تومان از منابع بانک به صورت مطالبات معوق و مشکل الوصول است، تصریح کرد: اگر بازگشت تسهیلات اعطایی انجام پذیرد شرایط اعطای تسهیلات نیز تسهیل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دریافت ‌کنندگان تسهیلات دو گروه هستند، گفت: یک گروه افرادی هستند که بنا به دلایلی از قبیل نوسانات قیمت در بازار ارز، تحریم‌ها و آزاد شدن قیمت‌ها قادر به بازپرداخت تسهیلات اعطایی نیستند و گروه دیگر افرادی هستند که توان پرداخت دارند، ولی منابع بانک را در جای دیگری سرمایه‌گذاری می‌کنند.

مدیر بانک کشاورزی استان لرستان گفت: بانک با چنین مشکلاتی درگیر بوده و به همین دلیل مجبور است تا از سخت‌گیری‌ها در اعطای تسهیلات به تولیدکنندگان استفاده کند و بنابراین نباید سطحی و ظاهری به موضوع نگاه کرد.

گودینی همچنین بر اعطای تسهیلات به کشاورزان از طریق صندوق‌های حمایت از تولید بخش کشاورزی تاکید کرد و گفت: تولیدکنندگان می‌توانند از طریق این صندوق‌ها و بدون بروکراسی اداری سیستم بانکی تسهیلات دریافت کنند.

وی در پاسخ به سئوالی که چرا سرمایه کشاورزان در بانک کشاورزی ذخیره نمی‌شود، گفت: این موضوعی است که در سال‌های اخیر بر روی آن بسیار کار کرده و شاید به توان گفت علت آن نبود تعصب بخشی در کشاورزی است.

سرپرست شعب بانک کشاورزی استان لرستان در خصوص صندوق بیمه محصولات کشاورزی گفت: این صندوق خود یک نهاد با منابع محدود است.

وی با بیان اینکه حدود 50 هزار میلیارد تومان از منابع بانک جهت پرداخت خسارات وارده به کشاورزی پرداخت شده که هنوز برگشت داده نشده، اضافه کرد: در حقیقت صندوق بیمه چتر حمایتی بخش کشاورزی است، اما بدون پشتوانه مالی کاری نمی‌تواند انجام دهد.

این مقام بانکی با بیان اینکه علی‌رغم اینکه این منابع مالی باید توسط خود کشاورزان و دولت تامین شود، افزود: متاسفانه تاکنون این اتفاق نیفتاده و لذا روند پرداخت خسارت به کشاورزان دچار مشکل می‌شود.

وی در ادامه بار دیگر با بیان اینکه رسالت بانک کشاورزی توسعه بخش کشاورزی است و نه سود و سودآوری گفت: تلاش برای برگشت پول به بانک به دلیل توسعه کشاورزی استان است و در صورت بازپرداخت تسهیلات اعطایی توان وام دهی این بانک بیش از پیش افزایش می‌یابد./ج1

برچسب ها: لرستان ، بانک ، کشاورز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.