با درآمد کم چگونه ثروتمند شویم؟

یک بودجه ماهانه که تمامی هزینه های اولیه شما را پوشش دهد، مقرر کرده و مقدار کمی را هم برای تفریح و سرگرمی کنار بگذارید.

به گزارش خبرنگار بازار باشگاه خبرنگاران شکی نیست که همه می خواهند پولدار شوند؛  ما هم در این مطلب قصد داریم چند نکته را برای ثروتمند شدن به شما گوشزد کنیم.

1 - ثروتمند شدن از طریق یک حرفه

دانش آکادمیک فرا بگیرید

مهم نیست که دانش شما در رشته مورد نظر با تحصیل در مقطع دوره فوق لیسانس دانشگاه صنعتی شریف حاصل شده باشد یا اینکه از طریق ثبت نام در یک دوره آموزشی بدان دست یافته باشید بلکه باید دانش فیلد مطلوب کاری خود را در حد قابل قبولی داشته باشید. حتی مواردی که رویکرد کاملا تئوریک دارند، در بعضی مواقع در پروژه های واقعی به کمک شما آمده و باعث تمایز شما از سایر همکاران تان می شود. در ضمن، هنگام استخدام نیز رزومه علمی شما تاثیر بهتری از سوابق نامعلوم و حتی غیرمعتبر کاری در نزد کار فرما خواهد داشت.

حرفه آینده تان را درست انتخاب کنید

اگر اولویت اول شما کسب ثروت و زندگی راحت در آینده است، خیلی دنباله رو علاقه خود به رشته خاصی نباشید. به نتایج تحقیقاتی که در مورد متوسط درآمد مشاغل مختلف انجام شده، نگاه کنید تا ببینید در کدام رشته ها که به علایق شما نزدیک ترند، احتمال ثروتمند شدن بیشتر است. به طور مثال احتمال ثروتمند شدن شما در نقش یک مهندس مالی بیشتر از یک استاد دانشگاه خواهد بود.

مکان درستی را برای فعالیت شغلی انتخاب کنید

به جایی بروید که شغل های بهتر و بیشتری وجود دارد. مثلا به عنوان کارشناس مسائل مالی و بورس، زمینه کاری بهتر و امکان رشد بیشتری در تهران برای شما وجود خواهد داشت تا در یک شهرستان کوچک.

ابتدا شغلی برای کسب تجربه پیدا کنید

تا می توانید برای جاهای مختلف درخواست کار بفرستید و مصاحبه بروید. هنگامی که کار مورد نظر را یافتید آن را نگه دارید و سعی کنید تجارب لازم برای موفقیت های آینده را کسب کنید. تا پیدا شدن یک کار مناسب نیز می توانید در یک شرکت معتبر کارآموزی کنید و تجربه کسب کنید.

شغل و کارفرمایتان را تغییر دهید

با این کار می توانید دستمزد خود را افزایش داده، تجارب کاری و غیرکاری مختلف به دست آورده و ریسک بیکاری آینده به دلیل تک بعدی بودن را کاهش دهید. از اینکه این کار را بارها انجام دهید واهمه نداشته باشید. اگر شما کارمند با ارزشی باشید، حتی ممکن است کارفرمای فعلی تان برای نگه داشتن شما، افزایش حقوق و سایر مزایا را در نظر بگیرد. ممکن است وابستگی به شرایط فعلی، ترس از محیط و کار جدید یا وفاداری شغلی، شما را در این اقدام سست کند، اما به یاد داشته باشید برای پیشرفت باید مدام در حرکت باشید، بنابراین برای یافتن موقعیت های تازه گوش به زنگ باشید.

تجارت شخصی راه اندازی کنید

بیشتر افراد موفق یک درآمد جانبی به جز حقوق ثابت ماهانه دارند که گاهی از این کارهای جانبی درآمد بیشتری عایدشان می شود. این کار تمرکز و وقت زیادی می طلبد و استرس زیادی به شما وارد می کند، اما بعد از چند وقت که به سوددهی رسید، شما می توانید نتیجه آن را ببینید. علاوه بر درآمد بیشتر، شما این مزیت را خواهید داشت که رئیس خود باشید و زمان های کاری خودتان را تنظیم کنید. پیشنهاد می کنیم پس از کسب تجربه در یک زمینه خاص و به دست آوردن دانش جنبه های مختلف آن، تجارت خود را شروع کنید.

2 - ثروتمند شدن از طریق سرمایه گذاری

سرمایه گذاری کردن در تحصیل

حتی اگر موفق نشدید از طریق کنکور وارد دانشگاه شوید، با هزینه شخصی به دانشگاه بروید. مطمئن باشید با انتخاب رشته صحیح بعدها چند برابر هزینه سرمایه گذاری شده برای تحصیل خود را به دست خواهید آورد. برای مثال اگر شخصی که به تجارت علاقه مند است، مدرک MBA بگیرد، هزینه تحصیل خود را بعدها در کمتر از یک سال به دست خواهد آورد.

در بازار های مالی سرمایه گذاری کنید

بازارهای مالی محل مناسبی برای چند برابر کردن پول شما هستند. اگر خود را به دانش لازم مجهز کنید و فرد فرصتشناسی باشید قادر خواهید بود چند برابر درآمد سالانه خود را از این طریق به دست آورید. خرید سهام شرکت های معتبر و اوراق قرضه راهی مطمئن برای ایجاد درآمد فرعی است. برای افراد ریسک پذیرتر، سرمایه گذاری در بازار بورس، سود بیشتری به دنبال خواهد داشت. در کنار اینها نباید از سرمایه گذاری روی طلا و ارز غافل شد. این بازارها در شرایط بحران های اقتصادی داخلی یا جهانی، به طرز شگفت آوری سودآوری دارند.

در مستغـــلات سرمــایه گـــذاری کنید

خریداملاک استیجاری یا زمین در مکان های رو به رشد، سرمایه گذاری است که شما همواره برنده آن خواهید بود. با توجه به افزایش جمعیت و در نتیجه بالا رفتن تقاضا برای مسکن و همچنین املاک تجاری، می توانید انتظار یک سود تضمین شده را داشته باشید. اگر فرد ریسک پذیری نیستید می توانید با خرید یک واحد استیجاری، نه تنها از افزایش سرمایه خود مطمئن شوید، بلکه از اجاره ماهانه آن استفاده کنید. اگر هم وقت و انرژی کافی دارید و به دنبال سود بالا هستید، پیشنهاد می شود به صورت فردی یا مشارکتی اقدام به ساخت وساز کنید.

وقت خود را سرمایه بدانید

به جای اینکه چند ساعت در روز را به بطالت صرف کنید، سعی کنید برای کل روزتان برنامه ریزی داشته باشید. از هر زمانی برای یادگیری مطالبی مانند ساز و کارهای اقتصادی، عملکرد شرکت های بورس، مدل های ریاضی ساده و پیشرفته تحلیل مالی و ... استفاده کنید.

 از خریدهایی که ارزش آنها در آینده پایین خواهد آمد، اجتناب کنید

به طور مثال خرید یک ماشین گران قیمت، اقدام جالبی از لحاظ اقتصادی به شمار نمی آید، زیرا صرف نظر از میزان کاری که از آن می کشید، بعد از ۵ سال، ارزش آن به میزان زیادی افول خواهد کرد.

ثروتمند بمانید

ثروتمند شدن سخت است، اما ثروتمند ماندن حتی از آن هم سخت تر است. دارایی شما همواره از بازار تاثیر می پذیرد و بازار هم که پستی و بلندی های خود را دارد. اگر شما در زمانی که بازار در شرایط خوبی به سر می برد، بی خیال باشید و استفاده حداکثر را نبرید، در زمان رکود محکوم به شکست و بازگشت به پله نخست خواهید بود. اگر ارتقایی در حقوق خود داشتید یا سهامتان سوددهی خوبی داشت، این مبلغ اضافه را پس انداز یا سرمایه گذاری کنید، زیرا قریب به یقین با روزهای سخت مواجه خواهید شد.

 3 - ثروتمند شدن از طریق پس انداز روزانه

چند حساب پس انداز باز کنید

بهتر است هر فردی بیش از یک حساب پس انداز داشته باشد تا با ریختن مقداری از درآمد ماهانه در حساب های دیگر از خرج های اضافی جلوگیری کند. به طور مثال، بهتر است هر زمان که حقوق خود را دریافت کردید و همان ابتدا درصدی از پولتان را در حساب مخصوصی بریزید و کارت آن را همیشه در منزل نگه دارید. یک حساب مخصوص خرج منزل و یک حساب هم برای تفریحات ماهانه داشته باشید.

 بودجه بندی کنید

یک بودجه ماهانه که تمامی هزینه های اولیه شما را پوشش دهد، مقرر کرده و مقدار کمی را هم برای تفریح و سرگرمی کنار بگذارید. هیچگاه از این مقدار در خرج کردن فراتر نروید.

به ماشین و منزل سطح پایین رضایت دهید اما قانع نباشید

معمولا انتظاری را که از یک منزل ویلایی دارید، یک آپارتمان هم برآورده می سازد. آپارتمان مسکونی را می توان با یک نفر دیگر شریک شد و به یک ماشین دست دوم رضایت داد. در یک کلام تجمل گرا نباشید. با این کار ماهانه مقدار زیادی پول پس انداز خواهید کرد تا اینکه روزی برسد که بتوانید بهترین منزل و ماشین را بخرید بدون اینکه چیزی از درآمدزایی شما کم شود.

برچسب ها: ثروت ، بازار ، پول ، سرمایه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۰:۴۹ ۰۲ شهريور ۱۳۹۹
کسی که درامد کافی نداره نباید زن بگیره بچه هم پیشکش شترسواری دولا دولا نمیشه نمیتونی هم خدا رو بخای هم خرما رو!
Iran (Islamic Republic of)
مسیح
۰۱:۱۸ ۲۶ خرداد ۱۳۹۸
با درآمد ماهی ۳ تومن چطور میشه تو این مملکت با این وضع گرونی پیشرفت کرد؟؟ همین ک زنده ایم شاهکار میکنیم
Iran (Islamic Republic of)
من
۱۴:۰۵ ۲۱ بهمن ۱۳۹۷
جالب نبود
Pakistan
مطهره
۱۳:۱۷ ۱۶ دی ۱۳۹۷
لطفا کاملتر توضیح دهید
Iran (Islamic Republic of)
يونس
۲۱:۱۵ ۱۳ شهريور ۱۳۹۷
سلام
اگه دولت اين مشكلات اقتصادي رو حل كنه نيازي نيست كه مردم ما با اين همه مشكلات و گير بودن زندگي كنن

الان قيمت ها وحشدناك بالا رفته و زمينه درامد و پيشرفت تغريبا نابود شده
Iran (Islamic Republic of)
مهتاب
۱۹:۴۲ ۰۳ شهريور ۱۳۹۷
الان پولدارشدیم رفت!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۲ ۲۸ دی ۱۳۹۶
عالی بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۱ ۲۲ دی ۱۳۹۶
سلام اینکه پس انداز با حقوق کم مشکله حرفی توش نیست . ولی باز هم بایستی پس انداز داشته باشیم .بالاخره از اینکه هیچ فکری نکنیم بهتره . من اگه کارمو درست انجام بدم درست کردن زندگی ام مسولیت خدا میشه . بالاخره اتفاقات خوبی میفته . ان شا،الله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۵ ۱۲ دی ۱۳۹۶
سلام
بسیار عالی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۵ ۱۲ دی ۱۳۹۶
سلام
بسیار عالی.خوبه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۲ ۰۶ آذر ۱۳۹۶
با سلام.
بسیار عالی و تاثیر گذار..
ممنون از راهنماییتون..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۴ ۲۹ مهر ۱۳۹۷
خداوکیلی چ تاثیری گذاشت
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۰۹:۳۸ ۱۷ مهر ۱۳۹۶
خواستن‌توانستن‌است
Turkey
farshad
۱۱:۳۸ ۱۴ شهريور ۱۳۹۶
بسیار عالی ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۹ ۱۰ شهريور ۱۳۹۶
عالی بود
Iran (Islamic Republic of)
عادل
۱۳:۰۱ ۰۲ شهريور ۱۳۹۶
هر کس دنبال هر چی باشه بهش می رسه فقط باید تا رسیدن به اون ادامه بده باید بهاشو داد با کار کردن بیشتر با خستگی بیشتر ولی هدفمند هیچ سعی و تلاشی بی پاداش نخواهد بود با تشکر از مطالب خوبتون
United States of America
ناشناس
۲۳:۲۹ ۲۶ مرداد ۱۳۹۶
خوب بود ولی میتونه کامل ترم بشه
Iran (Islamic Republic of)
داوود داوود آبادی
۲۱:۳۵ ۱۱ مرداد ۱۳۹۶
من 2تا مرغ عشق دارم و یه پشت موی بلند..
تمام سرمایه ام همینه...
راهنماییم کنید چکار کنم..
با تشکر
-
ناشناس
۱۷:۵۰ ۱۰ مرداد ۱۳۹۶
واي
Iran (Islamic Republic of)
بهرام
۲۳:۴۴ ۰۸ خرداد ۱۳۹۶
سلام
من دریکی از شهرهای مازندران زندگی میکنم برای سرمایهگذاری زمین خریدم آیا کار درستی انجام دادم یا بهتر بود در بانک سپرده میذاشتم .کدام راه رو درآینده بهتر میدانید لطفا نظر دهید‌
با تشکر از هموطنام
Iran (Islamic Republic of)
سمانه
۱۲:۲۶ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶
سلام خیلی عالی واموزنده بود
Iran (Islamic Republic of)
و.رضا
۱۲:۵۷ ۰۳ فروردين ۱۳۹۶
سلام تمام این داستانها و دستورات وراهنمایی ها واسه یه سری افراده که شرایطش رو دارن .کسی که باحقوق کارگری و دوتا بچه. مدرسه ای و خرج و مخارج زندگی و.... بعد از ده سال زندگی مشترک فقط زنده مونده و جون میکنه این حرفا رویا پردازیه واسش باید این ارزوی خونه و ماشین رو به گور ببره ......متاسفم .
Iran (Islamic Republic of)
منصور انصاری
۱۲:۱۱ ۳۰ بهمن ۱۳۹۵
زیاد جالب نبود.
Iran (Islamic Republic of)
فرشید
۱۷:۳۴ ۰۸ دی ۱۳۹۵
برای پولدار شدن ابتدا فعل خواستن مهمه و بعد هدف وسپس کار وتلاش زیاد برای رسیده به اون هدف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۰ ۱۲ آبان ۱۳۹۵
عالی بود اعتماد به نفسم زیاد شد.خیلی روش خوبیه
France
ناشناس
۱۴:۰۱ ۰۹ مهر ۱۳۹۵
عالی بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۷ ۰۱ مهر ۱۳۹۵
فاز مثبت گرفتم.فقط و فقط و فقط باید به خودمون ثابت کنیم که ما میتوانیم وسلام.ثروتمند نیستم ولی قبلآ کمو بیش را هایی رو که گفتین امتحان کردم تقریبآ موفق بودم باید بیشتر تمرکز کنم.سخته ولی میشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۳۹ ۰۷ شهريور ۱۳۹۵
عالی بود .......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۹ ۳۱ مرداد ۱۳۹۵
سلام موضوعاتتون خوبه اما به این اسانی نیست چون من خودم یه کاسب طلا فروش هستم اما ده سال واسه مردم کار میکنم و درآمد دارم اما حرفه ام واسه خودم هیچ درامدی ندا,ه چون پشتوانه ندارم همه کارفرماهام هم از من راضی هستن منم مجبورن با حقوق یکسان مشغول کارم لطفا راهنماییم کنید واسه پیشرفتم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۳ ۲۳ تير ۱۳۹۵
پیشنهاد شما عالیه درصورتی که سرمایه اولیه ما بیشتر از 20میلیون تومن باشه.درامدهای اکثر ماها فقط کفاف خرج روزمرگی مارو میده.پس انداز نمیتونیم بکنیم .پیشنهادی دراین باره دارید استفاده میکنیم.ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۰ ۲۳ تير ۱۳۹۵
سلام ادم بدبخت، بدبخته بی چک وچونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۷ ۲۱ تير ۱۳۹۵
با سلام.
بسیار عالی و تاثیر گذار..
ممنون از راهنماییتون..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۶ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
اووف خیالاته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۳ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
عالى بود ،خيلى وقت ها كارهاى فوق رو انجام دادم و الان آدم موفقى هستم ، فقط كافيه خودتونو ي كم ب زحمت بندازين مطمئن باشين موفق ميشيد ،من با كم ب اوج رسيدم ،اول ازدواج ام با كلى قرض و بدهى اما الان خدا رو شكر همه چى دارم،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۰ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
من بی پول به دنیا اومدم، بی پول زندگی میکنم ،و بی پول هم خواهم مرد ولی لذتی که از زندگی میبرم رو هیچ پولداری نمیبره، چون من یه چیز دیگه دارم که کمتر کسی داره (خدا)
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۰۲:۴۵ ۲۳ فروردين ۱۳۹۸
شعار ندیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۸ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
عالی بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۹ ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵
عالی بود بسیار ممنون.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۸ ۲۰ فروردين ۱۳۹۵
خوب
Netherlands
ناشناس
۲۱:۲۲ ۱۸ فروردين ۱۳۹۵
پیش به سوی بیل گیتس شدن
Netherlands
ناشناس
۲۱:۲۲ ۱۸ فروردين ۱۳۹۵
پیش به سوی بیل گیتس شدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۲ ۰۹ فروردين ۱۳۹۵
ممنون عالی بود...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۶ ۰۶ اسفند ۱۳۹۴
سلام:
خیلی عالی بود مرسی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۴ ۰۱ دی ۱۳۹۴
کلی انگیزه گرفتم
Iran (Islamic Republic of)
داوید
۱۲:۳۶ ۱۱ تير ۱۳۹۴
کسی مث من که حقوقش کمه،خونه نداره و واسه خرید اون الان پولش گرو بانکه تا یه وام دیگه بگیره شایدپولش برسه یه خونه کوچیک بگیره وهمچنین داره قسط میده ونمیتونه پس اندازی داشته باشه چطور میتونه پیشرفت کنه؟شما لابد با یه سرمایه نسبتا خوب شروع کردین.کاش فاصله طبقاتی برداشته میشد وحقوق بگیرا اینقدر فاصله طبقاتی نداشتن.
Iran (Islamic Republic of)
تقی ساجدی
۱۴:۰۴ ۰۸ تير ۱۳۹۴
کل اگر طبیب بودی ......
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۲:۲۱ ۰۵ تير ۱۳۹۴
کاربردی و عالی .دستتون درد نکنه.
Iran (Islamic Republic of)
سهراب
۱۲:۳۱ ۲۰ خرداد ۱۳۹۴
ماشاال..... شماها اینجوری که شما نوشتید ( عالی بود ) مثل اینه که پول براتون علف خرسه . پس چرا خودتونو با خواندن اینا علاف میکنین . پاشید برید خرید ارز و سهام و طلا . اسمتون رو هم عوض کنین بذاری رستم .
اینا رو بذارید منو امثال من بخونیم که هشتمون گرو نهمون هستش
Iran (Islamic Republic of)
fateme
۱۵:۰۹ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴
عالی بود ممنون
Iran (Islamic Republic of)
میلانی
۱۰:۵۵ ۰۳ فروردين ۱۳۹۴
خیلی عالی بود
نگرش متفاوتی هست برای زندگی
United States of America
ناشناس
۱۷:۲۴ ۲۸ اسفند ۱۳۹۳
بسیار عالی و حساب شده...ممنون...خدا قوت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۸ ۲۰ مهر ۱۳۹۱
عالی بود مرسی
آخرین اخبار