ارومیه/

معرفی جاذبه‌های طبیعی ویژه فصل سرما

معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی گفت: گردشگری ویژه تابستان نیست بلکه جلوه‌های طبیعی زیادی برای گردش در زمستان هم وجود دارد که می‌توان به کوهستان‌ها و پیست‌های اسکی اشاره کرد.

حسین امامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار داشت: با توجه به اینکه کشور ما چهار فصل است پس مناطق گردشگری بکر و طبیعی زیادی وجود دارد که در هر زمان از سال می‌تواند مقصد گردشگران داخلی و خارجی قرار گیرد.

وی افزود: رسانه‌های جمعی باید برای معرفی آنها اهتمام کنند که از بین آنها می‌توان به پیست‌های اسکی و کوهستان‌ها اشاره کرد.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی یکی از شهرهای سرشار از جاذبه طبیعی استان را پلدشت عنوان کرد و گفت: این شهرستان در کنار رود ارس واقع شده به طوری که این بخش ناحیه‌ای جلگه‌ای و شن‌زار و قسمتی از آن کوهستانی است.

وی با بیان اینکه رود زنگار نیز از داخل شهر می‌گذرد و به داخل رود ارس می‌ریزد، واقع‌شدن این شهر بین دو دشت شبیلو و زنگنه جاذبه دیگر آن عنوان کرد و گفت: آن سوی رود ارس به طور کامل کوهستانی است که این مسئله یکی از موارد جالب و دیدنی این منطقه به حساب می‌آید.

امامی با بیان اینکه رود ارس یکی از جلوه‌های بی‌نظیر کشور محسوب می‌شود، اظهار داشت: حاشیه رود ارس (آراز) در اطراف این شهر پوشیده از جنگل است که زیبایی خاصی به آن داده و همواره مورد اقبال گردشگران داخلی و خارجی قرار می‌گیرد.

وی خوی را یکی از شهرستان‌های پرمخاطب در صنعت گردشگری عنوان کرد و مناره شمس تبریزی، کلیسای سورپ سرکیس، ساختمان قدیمی شهرداری، پل خاتون، مزارع آفتابگردان و گلاب‌گیری خوی، دروازه سنگی و بازار تاریخی را از جمله دیدنی‌های خوی برشمرد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.