تبریز/

نمایندگان مجلس احساس مسئولیت کنند

دبیر منطقه 7 کمیسیون حقوق بشراسلامی گفت: دولت به تنهایی نمی‌تواند به موقع ، مسکن مردم مناطق زلزله زده را آماده کند لذا باید خیرین و گروه های مردمی در این شرایط به یاری ستادهای معین در مناطق زلزله زده بشتابند.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، وحید کاظم زاده در نشست بررسی وضعیت زنان وکودکان مناطق زلزله زده در محل استانداری آذربایجان شرقی با بیان اینکه زنان و کودکان این مناطق در معرض آسیب های مختلف عاطفی و اجتماعی قرار دارند گفت: حوادث غیرمترقبه‌ ای همچون زلزله می‌تواند آثار مخربی بر سلامت روانی زنان به ویژه کودکان بر جای بگذارد؛ چراکه کودکان آسیب پذیر ترین قشر در بلایا و حوادث هستند.

وی با بیان اینکه حوادثی همچون زلزله می تواند به تاثیرات رفتاری، هیجانی و عاطفی طولانی مدت در کودکان منجر شود افزود: بایستی با کودکانی که در مقابل دیدگانشان صحنه های دلخراشی رخ داده است، از نظر روانی یا شخصیتی آموزش هایی داده شود تا آنها بتوانند با شیوه های علمی با حادثه ای که می تواند روی شخصیت آینده شان تاثیر بگذارد کنار بیایند.

دبیر منطقه 7 کمیسیون حقوق بشراسلامی با بیان اینکه در این شرایط حساس استان از نمایندگان مجلس انتظار بیشتری می رفت افزود: لازم است همه نمایندگان مجلس در مورد زلزله آذربایجان احساس مسئولیت نمایند و بدانند که آنها در برابر همه ملت مسئولند .

وی با بیان اینکه دولت به تنهایی نمی‌تواند به موقع مسکن مردم مناطق زلزله زده را آماده کند افزود: در این خصوص باید از بسیج، سپاه و ارتش برای تسریع در روند بازسازی مناطق زلزله‌زده و نیز حل مشکلات این مردم استفاده جدی شود تا مشکلات فراوانی برای آنان بوجود نیاید و بایستی همه دستگاه‌ها به دولت در فصل سرما کمک کنند چرا که دولت به تنهایی نمی‌تواند از پس این مشکل برآید./ب

برچسب ها: نمایندگان ، مجلس ، احساس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.