فرزاد موتمن:

سينما رو به مرگ است/سوداگري جاي كسب سود را در سينما گرفته است

متاسفانه در چند سال اخير سينماي ايران شكل بحراني به خود گرفته و با پيشروي به سمت مرگ زنگ خطرها را به صدا در‌آورده است.

فرزاد موتمن كارگردان سينما و تلويزيون در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران در خصوص سرمايه سالاري به عنوان يكي از عوامل افت سينما گفت: مشكلات اقتصادي سه دهه گذشته‌ي سينماي ايران در 4 سال اخير به صورت عميق تر قابل مشاهده است و عدم تعلق سينما به دو بخش خصوصي و دولتي نشان از نابساماني هاي موجود در اين حوزه دارد.
وي افزود: به علت مشكلات اساسي و موانع اكران بخش خصوصي قادر به ساخت فيلم هايي براي مخاطبان خاص و اندك نيست.
وي تصريح كرد: در بخش دولتي به دليل برخي سياست هاي خاص با محروم كردن بسياري از سينماگران از امكانات ويژه، بودجه هاي كلان دولتي فقط به اقليتي از توليد كنندگان تعلق مي‌گيرد.
اين كارگردان عنوان كرد: در چند سال اخير با كاهش توليدات كمي و كيفي و افزايش فيلم هاي تبليغاتي، سينماي ايران شكل بحراني به خود گرفته و با پيشروي به سمت مرگ، زنگ خطرها را به صدا در آورده است.
موتمن با اشاره به وجود فيلم نامه هاي سخيف در سينما خاطرنشان كرد: در حال حاضر نه تنها در فيلم هاي كمدي بلكه در بسياري از فيلم هاي فاخر مي‌توان مشكل فيلمنامه را به صورت وسيع مشاهده كرد.
وي تصريح كرد: به علت برخي سياست گذاري هاي دولتي، عدم سرمايه گذاري و نبود مطالعه در اين مقوله و برخي دلايل تاريخي همچون گرايش توصيفي ادبيات ما فيلم نامه ها ضمن رو به رو بودن با يك رخوت خاص در مسير درستي پيش نمي‌رود و فقط موقعيت هاي ابلهانه را به تصوير مي‌كشد.
موتمن در خصوص استفاده از بازيگران چهره فاقد كارايي بيان كرد: به اعتقاد من هيچ گاه به صرف استفاده از بازيگران چهره نمي‌توان فروش يك فيلم را تضمين كرد بلكه يك فيلم با رعايت آيتم هاي ديگر بايد پتانسيل جذب مخاطب را داشته باشد.
موتمن در پايان در خصوص تفكر سرمايه نگر اظهار داشت: در حال حاضر به علت فقر اقتصادي، وجود سرمايه گذاري هاي غير اخلاقي و وجود سوداگري به جاي كسب سود، بسياري از افراد از هر نوع ترفندي براي جذب مخاطب استفاده مي‌كنند./ي2

برچسب ها: فرزاد موتمن ، سینما ، مرگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار