خوزستان/

معرفي پيام‌نور اهواز به‌عنوان قطب‌علمي آموزش الكترونيكي ارشد زبان و ادبيات فارسي

سرپرست دانشگاه پيام‌نور اهواز گفت: اين دانشگاه نيم‌سال نخست سال تحصيلي جديد به عنوان قطب علمي مقطع ارشد رشته زبان و ادبيات فارسي در آموزش الكترونيكي معرفي شده‌است و آموزش مجازي اين رشته در كل كشور را بر عهده مي‌گيرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان ؛دكتر علي‌محمد گيتي‌فروز در گفت‌وگو با خبرنگار ان اظهارداشت: ‌در اين ترم پذيرفته‌شدگان اين رشته در كل كشور مي‌توانند دانشگاه پيام‌نور اهواز را به عنوان دانشگاه محل تحصيل از طريق آموزش مجازي الكترونيكي انتخاب كنند. ظرفيت این كلاس ها در حال حاضر 69 نفر تعیین شده است اما پیش‌بینی می‌شود با افزایش تعداد دانشجويان، افزایش یابد.

وي با بيان اين‌كه امسال بيش از 3 هزار دانشجوي جديدالورود در اين دانشگاه پذيرفته شدند، افزود: از اين تعداد 3 هزار و 300 دانشجو در مقطع كارشناسي و 160 دانشجو در مقطع كارشناسي‌ارشد می باشند؛ تعداد نهايي جديدالورودها در سال جاري بعد از ثبت‌نام مشخص مي‌شود. دانشجويان فعلي اين دانشگاه حدود 14 هزار دانشجو در 10 رشته كارداني به كارشناسي، 77 رشته كارشناسي و 3 رشته مقطع كارشناسي ارشد هستند.

سرپرست دانشگاه پيام‌نور اهواز با اشاره به تركيب دانشجويان اين دانشگاه كه 80 درصد دختر و 20 درصد پسر است، گفت: اين دانشگاه به سمت توسعه رشته‌هاي تحصيلات تكميلي حركت مي‌كند و هدف‌گذاري دانشگاه حرکت هم‌زمان در جهت توسعه کمّی و ارتقاء کیفی است.

 گيتي‌فروز با بيان اين‌كه راه‌اندازي رشته‌هاي جديد براساس اجابت درخواست ها و تقاضاهاي جامعه و خلأها و کمبودهای موجود در جامعه دانشگاهی انجام شده است، ادامه‌داد: دانشگاه زمينه و بستر لازم را جهت راه‌اندازي رشته‌هاي فني‌ومهندسي و علوم پايه در حد توان فراهم كرده‌است و كمبودهاي موجود را با قراردادهايي با دانشگاه‌هاي همجوار جبران مي‌كند.

وي توضيح‌داد: انعقاد قرارداد در زمينه استفاده از كارگاه‌ها و آزمايشگاه‌هاي دانشگاه شهيد چمران اهواز از اقداماتي است كه در جهت رفع كمبودها انجام شدو دانشگاه در جهت کم کردن فاصله موجود و وضع مطلوب تلاش خواهد نمود.

سرپرست دانشگاه پيام‌نور اهواز در پاسخ به شبهه الزامی شدن حضور در کلاس‌ها، ضمن ردّ این مطلب افزود: کثرت حضور دانشجویان در دانشگاه در سال‌های اخیر به دليل افزايش ظرفيت پذيرش و راه‌اندازي رشته‌هاي جديد است. سيستم آموزشي و برپايي كلاس‌هاي دانشگاه پيام‌نور تنها براي رفع اشكال است و هرترم واحدهاي درسي زيادي به صورت واحد خود‌خوان به دليل كمبود فضاي آموزشي به دانشجويان ارائه مي‌شود. به عبارت ديگر فضاي فيزيكي لازم جهت ارائه همه دروس به صورت حضوری موجود نيست.

 گيتي‌فروز عنوان كرد: ساختمان 66 كلاسه اين دانشگاه تیرماه سال آینده افتتاح و با افتتاح آن کمبود فضای آموزشی و آزمایشگاهی تا حد زيادی مرتفع مي‌شود.

وي در تبيين اقدامات فرهنگي به راه‌اندازي 9 كانون فرهنگي، 10 انجمن علمي، 7 نشريه، برگزاري كرسي‌هاي آزادانديشي، تريبون آزاد و اردوهاي فرهنگي و همچنين فعاليت بسيج دانشجويي با 10 كانون و 3 هزار عضو عادي و 500 عضو فعال در اين دانشگاه اشاره كرد.

سرپرست دانشگاه پيام‌نور اهواز با بيان اين‌كه اين دانشگاه در هر رشته فقط يك عضو هيأت‌علمي می تواند داشته باشد، ارائه 29 مقاله ISI، 27 مقاله علمي‌‌پژوهشي و 12 مقاله علمي‌ترویجی توسط بيش از 20 نفر از اعضاي هيات‌علمي را از فعاليت‌هاي پژوهشي اين دانشگاه عنوان كرد./س

 

 


برچسب ها: قطب ، الکترونیک ، فارسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۲ ۱۰ تير ۱۳۹۷
سلام لطفا درس دستور تاریخی را برای استاد ما تعریف کنید تا نمرات میان ترم را وارد کنند
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۵:۰۰ ۰۴ اسفند ۱۳۹۲
سلام
دوستان اگه ایمیل استاد ابدانان رو دارید برای من بفرستید ممنون می شم
Iran (Islamic Republic of)
مهسا شماعی
۱۲:۰۳ ۳۰ بهمن ۱۳۹۲
سلام من رشته ادبیات فارسیم .چرا این قدر سایت قطعی داره الان دو روز نمیتونیم وارد کلاس ها بشیم 30/11/92
Iran (Islamic Republic of)
شبنم يونسي خواه
۱۲:۳۵ ۲۲ آذر ۱۳۹۱
ا سلام من دانشجوي ارشد ترم يك ادبيات فارسي مجازي هستم
ولي نميتونم وارد سيستم LMSبشم از طريق شماره دانشجويي و كد ملي كه ميخوام وارد بشم خطا ميگيره لطفا منو در اين خصوص راهنمايي كنيد . چند بار هم ايميل فرستادم و پاسخي دريافت نكردم با تشكر

ارسال نظر :
Iran (Islamic Republic of)
س ص
۱۳:۲۴ ۱۲ مهر ۱۳۹۱
با سلام من دانشجوي ارشد ادبيات فارسي هستم البته مجازي نيستم ولي اين ترم كه ترم سه هستم چند تا از درسامو مجازي برداشتم ولي نميتونم وارد سيستم LMSبشم از طريق شماره دانشجويي و كد ملي كه ميخوام وارد بشم خطا ميگيره لطفا منو در اين خصوص راهنمايي كنيد و اينكه ايا مشكلي پيش نمياد كه من مجازي نيستم ولي اين ترم درسامو مجازي برداشتم با تشكر