رشد چشمگير صادرات استان تهران طي 4 ماهه نخست سالجاري

رشد صادرات استان تهران در 4 ماهه اول سال بيش از مجموع رشد صادرات 16 استان كشور بوده است.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از شاتا به نقل از روابط عمومي سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران،  رشد صادرات اين استان در 4 ماهه اول سال جاري از مرز 50 درصد نسبت به مدت مشابه سال 1390 گذشت.

معاون توسعه تجارت خارجي سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران، با بيان اين مطلب افزود: در راستاي تحقق هدفگذاري 75 ميليارد دلار صادرات غير نفتي كشور و لزوم رشد 57 در صدي صادرات استان تهران در سال جاري ، و با توجه به اعلام گمرك جمهوري اسلامي ايران  در 4 ماهه اول سال ،رشد صادرات استان  تهران با رشد 52 درصدي ،بيش از مجموع  صادرات 16 استان ديگر كشور  رشد داشته و تا تحقق اهداف تعيين شده فاصله اي نداريم.

« هوشنگ رضايي ثمرين» تصريح كرد: در اين مدت، بيش از هزار و 263 ميليون دلار كالا از استان تهران به 134 كشور جهان صادر شده است.

رضايي ثمرين در ادامه افزود: اين ميزان صادرات نسبت به مدت مشابه سال گذشته  441 ميليون دلار افزايش داشته و با برنامه ريزي هاي انجام شده پيش بيني  مي كنيم اين روند رشد در ماههاي آينده نيز ادامه داشته باشد.

وي همچنين با بيان اينكه عمده سبد كالاي استان تهران شامل حلال ها، فرش، وسايل نقليه، مصنوعات طلا، زيورالات،  پوست، روده گوسفندي و انواع دارو مي باشد اظهار كرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران ضمن برگزاري نشست هاي تخصصي در خصوص كشور هاي هدف، اعزام و پذيرش هيات هاي تجاري و برگزاري نمايشگاه تخصصي در خارج از كشور با حساسيت خاص روند، صادرات استان را رصد كرده و در صورت بروز هرگونه مشكل تمامي سعي خود را در جهت حل آن بكار مي گيرد./س
برچسب ها: رشد ، صادرات ، معدن ، تجارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار