فرار مغزها؛ جدیدترین دردسر دولت فرانسه

كارفرمايان جوان فرانسوي معتقدند كه توان بالقوه زيادي دارند و طرحهايشان آينده دار است اما به خاطر این مالیات ها ترجیح می دهند به دنبال تاسيس شركتهايشان در خارج از فرانسه باشند.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، فرانسه از جمله کشورهایی است که بحران اقتصادی فشار زیادی را بر آن وارد کرده و دولت از هر راهی برای کسب درآمد استفاده می کند حتی اگر این راه به قیمت ضربه خوردن به خانواده ها یا نخبگان این کشور باشد. اکنون کارشناسان فرانسوی معتقدند تصميم دولت فرانسه در خصوص تعيين ماليات سنگين بر ارزش شركتهايي كه كارفرمايان جوان تاسيس مي كنند، موجب فرار مغزها و سرمايه ها از اين كشور شده است.

بسياري از كارفرمايان جوان در فرانسه با راه اندازي شركتهاي آينده دار و فروش اين شركتها به سرمايه گذاران، درآمدهاي خوبي نصيبشان مي شد اما دولت تصميم گرفته است ماليات فروش اين شركتها را به 60 درصد برساند و به اعتقاد كارشناسان، اين مسئله موجب فرار خلاقيتها از فرانسه خواهد شد.

در كشورهاي ديگر اروپايي ماليات بر سرمايه حدود 30 درصد تعيين شده است اما نخبگان می گویند دولت صرفا با هدف آرماني و محقق نشدني مبارزه با سرمايه و نابودي روياها و از بين بردن انگيزه ها تصميمات خود را اتخاذ مي كند و زمينه را براي فراز مغزها مساعد مي سازد.

كارفرمايان جوان فرانسوي معتقدند كه توان بالقوه زيادي دارند و طرحهايشان آينده دار است اما به خاطر این مالیات ها ترجیح می دهند به دنبال تاسيس شركتهايشان در خارج از فرانسه باشند و بر اساس گزارش ها تاکنون نیز تعداد زيادي از آنها فرانسه را ترك كرده اند.

دیگر كارفريان جوان نیز در نظر دارند روز يكشنبه هفته آینده در اعتراض به اين ماليات در برابر پارلمان فرانسه تظاهرات كنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار