گرگان/

اقوام و خرده فرهنگ های ایران در عین کثرت، وحدت دارند

استاندار گلستان یکی از راهبردهای برگزاری ششمین دوره جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام ایران زمین را تحکیم وحدت ملی و دینی دانست و گفت: اقوام و خرده فرهنگ های ایران در عین کثرت، وحدت دارند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران  گرگان، جواد قناعت، استاندار گلستان در مراسم افتتاح ششمین دوره جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام ایران زمین که به مناسبت هفته گردشگری در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی استان برگزار شد، با بیان اینکه یکی از راهبردهای برگزاری این جشنواره تحکیم وحدت ملی و دینی است، گفت: اقوام و خرده فرهنگ های ایران در عین کثرت، وحدت دارند.

وي افزود: وجود 180غرفه در نمایشگاه این جشنواره هم بیانگر استقبال اقوام و خرده فرهنگ های کشور از برگزاری جشنواره و هم تمایل آنها به شناخت از یکدیگر و کمک به حفظ وحدت و انسجام ملی است.

قناعت دومین راهبرد اصلی برگزاری ششمین دوره جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام ایران زمین را ایجاد پیوند فرهنگی بین اقوام عنوان کرد و فرهنگ را مهمترین عنصر در حفظ موجودیت و هویت یک کشور دانست.

وي خاطرنشان کرد: در سایه برگزاری این جشنواره، اقوام و خرده فرهنگ های موجود در کشور، در صفا و صمیمیت خود را معرفی می کنند.

استاندار گلستان ادامه داد: سومین راهبرد اصلی برگزاری ششمین دوره جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام ایران زمین، ایجاد طراوت و نشاط اجتماعی است و برای اینکه جامعه پویا باقی بماند و مسیر توسعه را با قدرت ادامه دهد باید نشاط اجتماعی آن حفظ و تقویت شود.

قناعت افزود: یکی از دلایل اینکه نظام سلطه با نظام اسلامی و ملت ایران دشمنی می کند این است که قطار توسعه کشور با سرعت در حال حرکت است.

وی خاطرنشان کرد: اگر روند توسعه کشور شتاب نداشته باشد آنها هم کمتر دشمنی می کنند، اما از آنجایی که این روند شتاب دارد و آنها نگران منافع خود هستند، هر روز بر شدت دشمنی های خود می افزایند./س

برچسب ها: اقوام ، فرهنگ ، وحدت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.