حرکت بازار خودرو پيش از افزايش رسمي قيمت ها

در حالي که زمزمه هايي در خصوص افزايش رسمي قيمت انواع خودرو شنيده مي شود و بازار خودرو همچنان بدون توجه به قيمت رسمي روند صعودي در پيش گرفته است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، طي روزهاي گذشته باز هم مطابق معمول ماه هاي قبل با نوساناتي همراه بوده به طوري که برخي خودروهاي پر فروش به دليل متاثر بودن از نرخ ارز و کمبود عرضه در بازار با افزايش قيمت  مواجه شده اند.

در بازار غيررسمي خودرو پژو 206 تيپ 2 که چند هفته گذشته با توقف افزايش قيمت مواجه شد به طور مجدد سير صعودي را در پيش گرفته و از 22 ميليون و 500 هزارتومان به بيش از 24 ميليون تومان رسيد.

همچنين در اين بازار پژو 207 اتومات به مرز 44 ميليون تومان و پژو 206 صندوقدار مدل V9 به 34 ميليون تومان رسيد.

براساس اين گزارش تندر 90 خودروي پرفروش 2 گروه خودروسازي سايپا و ايران خودرو نيز که هفته گذشته افت 2 ميليون توماني قيمت را تجربه کرد باز هم روند صعودي در پيش گرفت و در مدل E2 توليد ايران خودرو با قيمت 23 ميليون و 500 هزارتومان و پارس خودرو با قيمت حدود 25 ميليون تومان خريد و فروش مي شود.

همچنين تندر 90 مدل E1 نيز با جهش 2 ميليون توماني به مرز 22 ميليون تومان رسيده است.

براساس اين گزارش خانواده پرايد نيز طي روزهاي گذشته از خبرسازترين محصولات افزايش قيمت بوده اند به طوري که طي اين مدت صحبت از پرايد 14 ميليون توماني هم به ميان آمد، هر چند اين قيمت صحت نداشته اما سايپا 111 گرانترين مدل خانواده پرايد با قيمت 13 ميليون تومان خريد و فروش مي شود و سايپا 132 به قيمت 12 ميليون و 800 هزارتومان و سايپا 131 به قيمت 13 ميليون تومان رسيده است.

همچنين در بازار آزاد خودروي ماکسيما با قيمت 80 ميليون تومان، مگان با قيمت 54 ميليون تومان و گرند ويتارا با قيمت 85 ميليون تومان به فروش مي رسد.

در اين بازار تيبا خودروي ملي شرکت سايپا نيز با افزايش قيمت مواجه بوده و به قيمت 15 ميليون و 700 هزار تومان به فروش رسيده اما سمند SE خودروي ملي ايران خودرو تغييري در قيمت نداشته و 15 ميليون تومان خريد و فروش مي شود.

لازم به ذکر است، تيانا کيفي ترين خودروي توليدي کشور با قيمت 105 ميليون تومان در بازار خريد و فروش مي شود.

براساس اين گزارش اين نوسانات در بازار آزاد خودرو در شرايطي وجود دارد که گفته مي شود در هفته گذشته کميته قيمت گذاري خودرو تشکيل جلسه داده و تصميماتي مبني بر درخواست هاي متعدد افزايش قيمت گرفته شده است.

البته اعضاي کميته قيمت گذاري هيچ کدام در خصوص اتفاقات اين جلسه خبري نداده اند و تنها مورد قطعي گفته شده مخالفت با آزادسازي قيمت خودرو بوده است.

همچنين سعيد مدني مديرعامل گروه خودروسازي سايپا در اين مورد اظهار داشت: هنوز  تصميم قطعي در خصوص افزايش قيمت خودروها گرفته نشده و سازمان حمايت از مصرف کنندگان در حالي بررسي اسناد و مدارک خودروسازان است.

براساس اين گزارش، در شرايط فعلي از طرفي افزايش رسمي خودروها مي تواند به ايجاد تعادل در بازار غيررسمي و خروج دلالان از اين بازار کمک کند و از طرف ديگر ممکن است بازار آزاد خودرو را با افزايش قيمت بيشتري مواجه کند.

برهمين اساس اعضاي کميته قيمت گذاري همچنان در حال بررسي جوانب اين موضوع هستند که مصرف کنندگان و خودروسازان از عواقب افزايش قيمت صدمه نبينند./عب
برچسب ها: خودرو ، بازار ، افزایش ، قیمت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار