مسجد امام حسن عسکری(ع ) به دستور آن حضرت در قم ساخته شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، مسجد امام حسن عسکری یکی از قدیمی ترین مساجد شهر قم است که بنای اولیه آن به دستور امام حسن عسکری علیه السلام در قرن سوم و به دست وکیل و نماینده آن حضرت ، احمد بن اسحاق اشعری قمی ساخته شده است.

این مسجد بیش از هزار سال پایگاه شیعیان و محبان اهل بیت علیهم السلام و مورد توجه و عنایت علما و شخصیت های بزرگ دینی بوده است.

مسجد امام حسن عسکری (ع)که به نام های جامع ، عتیق و تقوا نیز معروف بوده است در سده اخیر محل تدریس بزرگان حوزه، واعتکاف مومنان بوده است و از 90 سال قبل حضرات آیات خوانساری و اراکی در آن به اقامه نماز جمعه می پرداختند.

طرح توسعه این مسجد که از سال 77 آغاز شده شامل دو شبستان اصلی در طبقه همکف و زیر همکف / و قسمت های فرهنگی ، اداری خدماتی و تاسیساتی در مجاورت وطبقات پائین تر است.

استفاده از هنر و معماری بدیع اسلامی – ایرانی در طراحی سازه کاربری ها و نمای داخلی و خارجی / نوشتن همه آیات قران کریم در فضای داخلی و خارجی مسجد/ حفظ هماهنگی و پیوستگی طرح توسعه با بنا قدیمی مسجد / از جمله ویژگی های طرح توسعه مسجد امام حسن عسکری (ع) است.

هزینه های اجرای این طرح توسعه که تاکنون حدود دوازده میلیارد تومان بوده از محل هدایا و نذورات مردمی تامین شده است.

آقای جعفری مدیر کارگاه طرح توسعه مسجد امام حسن عسکری علیه السلام گفت: شبستان اصلی این مسجد تاکنون حدود هفتاد درصد پیشرفت دارد و تلاش می کنیم آنرا تا پایان امسال و کل طرح را تا پایان سال 93 به اتمام برسانیم.

طرح توسعه مسجد امام حسن عسکری قم که به همت مرحوم آیت الله العظمی گلپایگانی آغاز شد و با اشراف آیت الله صافی گلپایگانی ادامه یافته است، در زمینی به مساحت 7 هزار و زیر بنای 25 هزار متر مربع در پنج طبقه در حال ساخت است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.