مدیر پروژه نیروگاه خورشیدی دانشگاه رازی کرمانشاه، گفت: انرژی خورشیدی می تواند سهم عمده ای از نیاز انرژی کشور را تامین کند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

 دکتر فرزاد ویسی، استادیار، گروه آموزشی مهندسی مکانیک، دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه رازی کرمانشاه و مجری پروژه نیروگاه خورشیدی دانشگاه رازی در مراسم افتتاح این نیروگاه، اظهار داشت: انرژی یکی از مهم ترین عوامل در پیشرفت و توسعه جوامع است و توجه به منابع پاک و انرژی تجدیدپذیر ضروری است.

 


وی گفت : افزایش روز افزون نیاز به انرزی از یک طرف و آسیب ها و تهدیدات روز افزونی که استفاده بی رویه از انرژی های فسیلی به طبیعت و محیط زیست وارد کرده و می کند، لزوم توجه به منابع پاک و تجدید پذیر انرژی را بیش از پیش مطرح ساخته است.

 ویسی افزود : کشور ما نیز با وجود داشتن منابع فسیلی سرشار، از این قاعده مستثنی نیست. از میان انرژی های تجدید پذیر، انرژی خورشیدی با توجه به بهره مندی قابل توجه کشور از تابش خورشیدی می تواند سهم عمده ای در تولید انرژی کشور داشته باشد.

 این استادیار، گروه آموزشی مهندسی مکانیک، دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه رازی کرمانشاه، اشاره کرد : کشور ایران در منطقه ای وارد شده که به لحاظ دریافت انرزی خورشیدی در بین نقاط جهان در بالاترین رده ها قرار دارد.

 وی افزود : میزان تابش خورشیدی در ایران بین 1800 تا 2200 کیلو وات ساعت بر متر مربع در سال تخمین زده شده است که بالاتر از میزان متوسط جهانی است.

 مدیر پروژه نیروگاه خورشیدی دانشگاه رازی کرمانشاه، گفت: انرژی خورشیدی می تواند سهم عمده ای از نیاز انرژی کشور را تامین کند./س


برچسب ها: کرمانشاه ، رازی ، نیروگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.