خانم های خانه دار این خبر را مطالعه کنند

درماتیت زنان خانه دار House Dermatits بیشتر در زنان خانه دار مشاهده می شود که بهتر است این خبر را مطالعه کنند.

دکتر عباس انتظاری، متخصص پیشگیری از بیماری ها و عضو هئیت علمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و عضو آکادمی زیبایی امریکا در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: درماتیت زنان خانه دار همانگونه که از نامش مشخص است بیشتر در زنان خانه دار مشاهده می شود اما به طور اصولی هر فردی که با آب و مواد پاک کننده به میزان زیادی سر و کار داشته باشد نظیر سرآشپزها، نظافتچی ها، پرستاران، مکانیک ها و نظایر آن ممکن است ایجاد شود.

وی تصریح کرد: در این افراد در اثر تماس های مکرر و طولانی مدت با آب و مواد پاک کننده، آب و قسمت عمده چربی اپیدرم از دست رفته و در نتیجه پوست خشک و ترک دار شده و در طولانی مدت نیز عوارض جدی ایجاد می کند.

انتظاری متذکر شد: ضایعات به طور معمول در پشت انگشتان شروع می شود و به تدریج گسترش پیدا می کند. عفونت ثانویه نیز شایع بوده و باعث تشدید علائم می شود که به شکل ترک های پوستی، التهاب، قرمزی و در موارد شدید تر درد نیز اضافه خواهد شد و در موارد شدید ممکن است بستر ناخن نیز گرفتار می شود.

این متخصص خاطر نشان کرد: مهمترین اقدام درمانی برای بیماری پیشگیری از بروز آن است و در موارد شدید با نظر پزشک اقدامات درمانی مناسب به عمل آید اما مهمترین اقدامات پیشگیرانه کاهش استفاده از آب و ترکیبات شوینده است و در صورت ضرورت هنگام استفاده از آب و مواد شوینده به طور حتم توصیه می شود که از دستکش مناسب استفاده شود./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار