ثمره درخت صبر، پيروزي است

روزي که صبر در باغ زندگيت برويد، به چيدن ميوه پيروزي اميدوار باش...

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران؛ هميشه خداوند اين گونه به دعاها جواب مي دهد... مي گويد آري و آنچه مي خواهي به تو مي دهد... مي گويد نه و چيز بهتري به تو مي دهد... مي گويد صبر کن و بهترين را به تو مي دهد...
هميشه صبر و شکيبايي در امور،موجب فرح و پيروزي است. اگرچه اين بسيار سخت است و سالهاي سال ادامه پيدا کند، ولي حکم خداوند اين است که بهترين سرنوشت ها براي صابران است.
* صبر به چه معناست؟
اول از همه صبر را از زبان جبرئيل معني مي کنيم:
روزي پيامبر اکرم (ص) از جبرئيل پرسيدند: معني صبر چيست؟
صبر آن است که در سختي صبر پيشه کني، چنان که در خوشي هستي، در تهيدستي آن چنان که در بي نيازي، در بلاها چنان که در سلامتي هستي، صبر کني و از حال خود و بلايي که به تو رسيده است، نزد هيچ مخلوقي شکايت نکني.
صبر در لغت به معناي حبس و بازداشتن است، هرگاه کسي خويشتن را از فعلي اختياري بازدارد، صبر کرده است و بنابراين صبر را در معناي عام آن مي توان اينگونه تعريف کرد:
بازداشتن خود از عملي که مانع رسيدن به هدف است و يا حفظ کردن خويش از چيزي که عقل و شرع خويشتن با ان اقتضاء دارند.
پس با توجه به اين معاني، متوجه مي شويم که معني صبر اين نيست که خود را آماده مصيبت کنيم، تا هرکسي هر بلايي که خواست سرمان بياورد و ما در جواب سکوت کنيم و نام آن را صبر بناميم، صبر يکي از فضايل و صفات ارزشمند است که در وجود کمتر انساني اين گوهر ناب پيدا مي شود.
يک کارشناس مذهبي در رابطه با عوامل افزايش صبر، گفت: انسان مي تواند صبر را در خود افزايش دهد و عوامل آن اعتقاد بيشتر به حکمت خدا، اعتقاد به معاد، يادکردن قهرمانان صبر، اعتقاد به سرانجام نيک و موارد شبيه به اينها اشاره کرد که هريک به نوبه خود، مي تواند تاثيرات بسزايي را بر روي افزايش صبر ايفا کند.
گفتني است؛ اسارت و بندگي مردم به خود آنها و ميزان تحمل رنج و قبول فداکاري شان بستگي دارد و تحمل و بردباري بالاترين دليري و جسارت است و يادتان باشد که هيچ پيروزي و موفقيتي بدون صبر و تحمل سختي ها به دست نخواهد آمد./ز
برچسب ها: صبر ، ثمره ، پیروزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار