رحیمی در جلسه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی:

باید برای رفع نگرانی و افزایش امنیت سالمندان برنامه ریزی شود

معاون اول رئیس جمهور گفت: سالمندان یکی از اقشار آسیب پذیر جامعه هستند که لازم است برای رفع نگرانی و افزایش امنیت آنها برنامه ریزی شود.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، محمدرضا رحیمی در جلسه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی با اشاره به اینکه جمعیت افراد سالمند در جهان رو به افزایش است و ایران نیز از این موضوع مستثنی نیست، اظهار داشت: باید برای حمایت و ارج نهادن به افراد سالمند کشور گام های اساسی برداشته شود که این کار مورد تاکید اسلام و بزرگان دین ما نیز می باشد.
 
معاون اول رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه تغذیه نقش موثر و غیر قابل انکاری در سلامت افراد یک جامعه دارد، بر ضرورت نظارت جدی تر بر اماکن فروش مواد غذایی و رعایت استانداردها و ضوابط لازم در جهت تامین سلامت آحاد جامعه تاکید کرد.
 
وی همچنین خواستار رعایت نکات بهداشتی در سیلوها و انبارهای ذخیره سازی گندم شد و گفت:باید مقررات و آیین نامه های لازم برای انجام این کار هرچه سریعتر تدوین و وارد مرحله اجرا شود.
 
در این جلسه اسناد ملی «ارتقاء ایمنی و سلامت شیر و فرآوردهای آن» و «ارتقاء ایمنی و سلامت فرآورده های گوشتی و شناسایی مخاطرات آنها»، با نگاه کنترل و نظارت بر تمام بخش های زنجیره، از مزرعه تا سفره مردم، به تصویب رسید.
 
در این نشست همچنین مقرر شد ظرف مدت یک سال و نیم آینده سیلوها و انبارهایی برای ذخیره سازی گندم بر اساس ضوابط و مقررات بهداشتی در جهت ارتقاء و ایمنی و سلامت جامعه ایجاد شود.
 
تعداد و وضعیت افراد سالمند در کشور از دیگر موضوعاتی بود که در این جلسه بدان پرداخته شد و پس از ارائه چند گزارش مرتبط با مسئله سالمندان، برنامه ملی تحول سلامت، رفاه و منزلت سالمندان ایران مبتنی برالگوی اسلامی- ایرانی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و مقرر شد این برنامه ملی در کارگروه دیگری مورد بررسی قرار گرفته و پس از اعمال برخی اصلاحات و در نظر گرفتن حمایت های بیشتر برای سالمندان، مصوب گردد.
 
در این جلسه گزارشی نیز در خصوص بیماری نوپدید تب خونریزی دهنده کریمه کنگو و راه های ابتلا و سرایت این بیماری ارائه شد و برنامه های مقابله و جلوگیری از انتشار و گسترش این بیماری مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار