کرمانشاه/ مدیرکل دفتر ثبت آثار ملی سازمان میراث فرهنگی؛

غار قوری قلعه پتانسیل افزوده شدن به لیست یونسکو را دارد

مدیرکل دفتر ثبت آثار ملی سازمان میراث فرهنگی، صنا‏یع دستی و گردشگر‏ی کشور، گفت: نباید کاری کنیم که قوری قلعه به سرنوشت علیصدر مبتلا شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

آتوسا مومنی گفت: استان کرمانشاه یکی از برترین استان های کشور در زمینه ثبت آثار تاریخی است.

وی افزود: استان کرمانشاه در حال حاضر در مرحله ای قرار دارد که ثبت جهانی شدن دومین اثر خود را انتظار می کشد و این یک نکته بسیار ارزشمند برای این استان محسوب می شود.

مومنی تصریح کرد: کارهایی که در طرح ساماندهی طاق بستان صورت گرفته است در نوع خود کم نظیر و بسیار قابل توجه است.

این مقام مسئول در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: علاوه بر طاق بستان، آثار دیگری از این استان همچون غار قوری قلعه، غار پرآو و قلعه یزدگرد این پتانسیل را دارند که به لیست میراث بشری (یونسکو) افزوده شوند.

مومنی خاطرنشان کرد: غار قوری قلعه یکی از ارزشمندترین آثار طبیعی ملی ایران است که در حال حاضر در لیست نامزدی برای ثبت جهانی قرار دارد.

وی با اشاره به اجرای طرح ساماندهی منطقه نمونه گردشگری غار قوری قلعه، گفت: هرگونه اقدامی در این منطقه باید با انجام مطالعات دقیق و طبق ضوابط خاص صورت گیرد و هرگونه کار غیراصولی در قوری قلعه آن را به سرنوشت غار علیصدر دچار خواهد کرد.

مدیرکل دفتر ثبت آثار ملی سازمان میراث فرهنگی، صنا‏یع دستی و گردشگر‏ی کشور، یادآورشد: پیش از این غار علیصدر همدان یکی از نامزدهای ثبت جهانی ایران بود که به دلیل ایجاد طرح هایی در آن و همچنین انجام کارهای غیر اصولی، امکان ثبت جهانی شدن آن از بین رفت.

این مقام مسئول تاکید کرد: نباید کاری کنیم که غار قوری قلعه به سرنوشت غار علیصدر دچار شود./س

برچسب ها: کرمانشاه ، قوری ، قلعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.