طرح افزایش ظرفیت تولید بنزین پالایشگاه نفت بندرعباس 70 درصد پیشرفت دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بندرعباس مدیر عامل شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران گفت: این طرح از طرحهای ماندگار کشور است و 850 میلیارد تومان برای اجرای آن سرمایه گذاری شده است.

احمدی افزود: طرح تکمیل و توسعه ظرفیت پالایشگاه نفت بندرعباس در 4 طرح رفع تنگناها، افزایش تولید بنزین، توسعه شبکه واردات و صادرات فرآورده های نفتی و ساخت اسکله های جدید نفتی در دست اجرا است.

وی تصریح کرد: این طرح 6 واحد فرآیندی دارد که در آن روزانه 8 میلیون لیتر گازوئیل با کیفیت و 3 میلیون لیتر بنزین تولید می شود.

مدیر عامل شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران گفت: اکنون بیش از 14 میلیون لیتر گازوئیل و 9 و نیم میلیون لیتر بنزین در پالایشگاه بندرعباس تولید می شود.

احمدی افزود: تاکنون کمتر از 70 درصد منابع مالی و مورد نیاز این طرح معادل 500 میلیارد تومان جذب شده است.

ظرفیت پالایشگاه نفت بندرعباس 4 سال پیش از 230 به 320 هزار بشکه در روز افزایش یافت.

مدیر عامل شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران گفت: خوراک پالایشگاه نفت بندرعباس در آینده نزدیک به وسیله خط لوله قشم – بندرعباس تامین می شود و صادرات و واردات فرآوده های نفتی از 50 به 78 هزار متر مکعب افزایش می یابد.

احمدی بر توسعه تاسیسات موجود صادرات و واردات فرآورده های نفتی بندرعباس در اسکله های بندر شهید رجایی و فولاد، بازدهای بارگیری، خطوط لوله انتقال فرآورده به کشتی ،مخازن ، پمپ ها و شبکه های اندازه گیری تاکید کرد.

پالایشگاه نفت بندرعباس سومین پالایشگاه کشور پس از پالایشگاههای آبادان و اصفهان است .

این پالایشگاه تنها پالایشگاه کشور است که به دست پیمانکاران ایرانی ساخته شده است و با دو اسکله مجهز و پیشرفته قابلیت صادرات و واردات فرآوردیه های نفتی را دارد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.