حاشيه‌هاي بهارستان؛

از كنايه کوچک‌زاده به باهنر تا كم‌ آوردن نماينده دولت

سي‌امين جلسه علني مجلس که امروز چهارشنبه 19 مهر ماه برگزار شد همانند ساير جلسات علني خالي از حاشيه نبود.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، جلسه علني امروز مجلس شوراي اسلامي با حواشي خاص خود همراه بود كه در ادامه مروري بر اين حواشي خواهيم داشت:


*وقتي ممبيني كم آورد


رحيم ممبيني که به عنوان نماينده دولت در صحن علني امروز حضور داشت وقتي در پاسخ به سوال محمدرضا باهنر رئيس جلسه نخواست يا نتوانست پاسخ بدهد نمايندگان طبق روال ناصحيح خودشان وي را "دو دو" کردند.

البته سوال باهنر زياد سخت نبود چرا که با توجه به وجود شائبه كسب درآمد دولت از طريق فروش ارز به نرخ بازار آزاد از نماينده دولت پرسيد "خزانه ارز را به نرخ روز دريافت کرد يا نه؟" و ممبيني در پاسخ گفت: "مشکل قانوني نداريم" که اين مسئله باعث تعجب نمايندگان شد.


*وقتي نماينده اصلاح‌طلب از کوره در رفت

نمايندگان در حالي‌که در خصوص اصلاح عنوان بيمه روستاييان و عشاير بحث مي‌کردند يکي از نمايندگان اصلاح‌طلب مجلس که ظاهرا فرصتي براي صحبت پيدا نکرده بود در صندلي خود شروع به داد و فرياد کرد به صورتي‌که توجه همگان به سمت وي جلب شد البته کسي متوجه نشد که وي چه مي‌گويد.


*حکيم فقط تويي نه ما

نماينده بوکان که در خصوص نحوه جذب حق‌التدريسي‌ها صحبت مي‌کرد و در لابه‌لاي سخنانش گفت: "بايد با تدبير و حکمت بيشتر به جذب نيروهاي آموزش و پرورش اقدام کنيم"، نماينده پيشنهاد‌ دهنده از اين سخنان ناراحت شد و پشت تريبون گفت: "ظاهرا فقط تو حکيم هستي و تو مي‌تواني تصميم درست بگيري ما چيزي بلد نيستيم"!


*كنايه کوچک‌زاده به باهنر

مهدي کوچک‌زاده نماينده تهران وقتي براي اخطار دادن به هيئت رئيسه وقت صحبت گرفت خطاب به باهنر گفت: "شما به عنوان نماينده مسئوليت سنگيني در خصوص نحوه حرف زدن داريد و اين مسئوليت موقعي که رياست جلسه را بر عهده داريد، سنگين‌تر مي‌شود و شما نبايد به گونه‌اي حرف بزنيد که حساسيت‌زا باشد که باهنر با خنده‌اي مليح پاسخ کوچک‌زاده را داد.


*چهار يا دو

اعداد دو و چهار به کرات هنگام راي‌گيري در صحن علني با اشاره انگشتان نمايندگان ديده و شنيده مي‌شود، عدد 4 به معني موافقت با طرح و عدد 2 به معني مخالفت است و نمايندگان موافق و مخالف براي همراه کردن ساير نمايندگان با صداي بلند اين دو عدد را تکرار مي‌کنند که اين اقدام امروز چندين بار توسط اکثر نمايندگان در صحن علني انجام شد.


*قاضي‌پور پاي ثابت متذکرين

نادر قاضي‌پور نماينده اروميه که معمولا هنگام بررسي هر طرح يا لايحه، اعلام نظر مي‌کند امروز نيز بارها در خصوص هر طرح و لايحه‌اي که در مجلس بررسي مي‌شد تذکر جدي داد به طوري که عصبانيت خاص وي جاي ديدن داشت!


*گپ و گفت حداد و نوباوه فارغ از هياهوي مجلس

حداد‌عادل و بيژن نوباوه به عنوان نمايندگان تهران در لابه‌لاي هياهو و سروصداي مجلس که به خاطر تصويب طرح‌هاي مختلف بود با چنان آرامش‌ خيال و سکوتي در حال گپ و گفت بودند که انگار خبري در مجلس نيست البته اين با هم بودن در طول تصويب چند طرح ادامه داشت.
انتهاي پيام/
برچسب ها: آچمز ، تیکه ، کوره ، حاشیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار