طرح "هلال سبز 2012 " موساد چيست؟

موساد با طرح جديدي در صدد نفوذ به کاخ رياست جمهوري مصر است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه البيان چاپ امارات، دستگاه جاسوسي موساد اسرائيل طرحي را موسوم به "هلال سبز 2012 " تدارک ديده است که هدف از اين طرح نفوذ به کاخ رياست جمهوري مصر است.  
اين خبر به نقل از يک پايگاه اينترنتي وابسته به جنبش حماس گزارش داده است عمليات جاسوسي از کاخ رياست جمهوري مصر تنها محدود به شخص محمد مرسي نمي شود بلکه شامل جاسوسي از گروه سياسي وي نيز مي شود.
اين طرح همچنين شامل اجير کردن يک شخصيت مهم نزديک به مرسي است تا بدين ترتيب در صورتي که دستگاههاي پيشرفته جاسوسي و شنود توان رصد اطلاعات را نداشته باشند بتوان از اين فرد استفاده کرد. هدف از اين طرح يافتن نقاط ضعف در کاخ رياست جمهوري براي نفوذ به آنجا است. اين عمليات متمرکز بر استفاده از فن آوري شنود پيشرفته براي شنود تمامي گفتگوهاي داخلي و بين المللي است تا اينکه اين طرح در نهايت به اوج خود يعني زير نظر گرفتن 24 ساعته مرسي برسد.

بنا بر اين گزارش، موساد پيشتر اين طرح را قبل از به قدرت رسيدن مرسي اجرا کرده و موفق شده است به کاخ رياست جمهوري مصر نفوذ کند و در اين راستا توانسته است از تمامي روساي جمهوري پيشين مصر اعم از جمال عبد الناصر ، انور سادات و حسني مبارک جاسوسي کند. طبق گزارشها هدف از اين طرح اطلاع يافتن قبلي از هرگونه اقدام قاهره براي نزديک شدن و يا همکاري با جنبش حماس است. از ديگر اهداف اين طرح زير نظر گرفتن تحولات روابط ميان مصر و ترکيه است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۱ ۲۰ مهر ۱۳۹۱
ظهور خیلی نزدیک است...
آخرین اخبار