مشهد/رئیس سازمان ملی استاندارد ایران؛

انطباق 70 درصدی استانداردهای داخلی با شاخصه‌های بین‌المللی

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: 70 درصد استانداردهای داخلی با معیارهای بین‌المللی استاندارد تطابق دارد.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد،نظام‌الدین برزگری در همایش تقدیر از فعالان صنعت خراسان رضوی افزود: واگذاری فعالیت‌ها به بخش خصوصی براساس اصل 44 قانون اساسی یکی از سیاست‌های کلی نظام است و فعالیت‌های سازمان ملی استاندارد نیز از این قاعده مستثنی نیست.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: سازمان ملی استاندارد تنها نقشی نظارتی و فرابخشی دارد و بخش عظیمی از فعالیت‌هایی را که در گذشته خودمان انجام می‌دادیم بعد از ابلاغ سیاست‌های اصل 44 به مردم و بخش خصوصی واگذار کردیم.

برزگری ادامه داد: برای مثال در حال حاضر نزدیک به یک هزار و 500 آزمایشگاه و 120 شرکت فنی و بازرسی که متعلق به بخش خصوصی هستند خدمات مربوط به استاندارد را ارائه می‌کنند.

وی یادآور شد: مجموعاً نزدیک به 42 هزار نفر از فعالان بخش خصوصی در عرصه استاندارد ایران فعالیت می‌کنند.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران با ابراز رضایت از واگذاری فعالیت‌ها به بخش خصوصی در خراسان رضوی نیز تصریح کرد: 90 درصد از اموری که ماهیت تصدی‌گرایانه دارند در خراسان رضوی به بخش خصوصی واگذار شده و از این لحاظ این استان می‌تواند الگویی برای سایر نقاط کشور باشد.

برزگری در ادامه با اشاره به تطابق 70 درصدی استانداردهای داخلی با شاخصه‌های بین‌المللی عنوان کرد: یکی از اهداف سازمان ملی استاندارد این است که در تدوین استانداردهای بین‌المللی نیز شرکت کنند و طی 24 سال گذشته تعداد 14 استاندارد بین‌المللی از سوی جمهوری اسلامی ایران به ثبت رسیده و 35 استاندارد دیگر نیز در حال تدوین است.

وی خاطرنشان کرد: فراهم شدن تطابق میان استانداردهای ملی و بین‌المللی سبب می‌شود تا کالاهای ایرانی به راحتی در عرصه جهانی رقابت کنند.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران با اشاره به اینکه برخی از کالاهای ایرانی کیفیتی فراتر از نمونه‌های مشابه خارجی دارند، یادآور شد: کالاهایی که در حال حاضر در داخل کشور تولید می‌شود به هیچ عنوان قابل قیاس با کالاهایی که در دوران اولیه بعد از انقلاب تولید می‌کردیم نیست.

بزرگری در پایان تصریح کرد: در زمینه رعایت استاندارد در بسته‌بندی محصولات نیز در سال‌های گذشته رشد بسیار خوبی داشته‌ایم و به استانداردهای جهانی نزدیک شده‌ایم.//س


برچسب ها: رئیس ، سازمان ، ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.