دبیر دوم کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با مثبت ارزیابی کردن بررسی آیین‌نامه مدارس کشور گفت: اگر اصلاح این اساسنامه از تغییرات سلیقه‌ای مصون ماند، می‌تواند گامی موثر در تحولات آموزش و پرورش باشد.

 

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد؛ قاسم جعفری با اشاره به بررسی آیین‌نامه جدید مدارس کشور بیان داشت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مبتنی بر حرکت به سوی الگوی پیشرفت ایرانی و اسلامی است تا به وسیله آن، حیات طیبه‌ای را که از آرمان‌ها و آموزه‌های انقلاب اسلامی مدنظر قرار دارد در این آیین‌نامه لحاظ شود.

نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه لزوم بازنگری در آیین‌نامه جدید مدارس به شدت احساس می‌شد ادامه داد: برنامه‌ریزها باید در تلاش باشند تا ایرادات موجود در این آیین‌نامه را رفع کنند و بهترین‌ها را در جایگزینی آن درنظر گیرند.

این نماینده مجلس نهم با تاکید بر اینکه بررسی آیین‌نامه مدارس باید به درستی اصلاح شود افزود: اگر آیین‌نامه اصلاحی بتواند ما را در رساندن به اهداف تعیین شده در سند تحول بنیادین نزدیک‌تر کند به طور حتم اقدامی بزرگ در سند تحول آموزش و پرورش خواهد بود.

وی تصریح کرد: استفاده از کارشناسان زبده و صاحب‌نظران با تجربه، می‌تواند احیاگر آیین‌نامه جدید مدارس باشند و نکات اساسی را در آن به خوبی لحاظ کند تا معلمان و دانش‌آموزان در مواجهه با این آیین‌نامه با مشکل روبرو نشوند.

جعفری با تاکید براینکه اصلاح آیین‌نامه مدارس نباید دستخوش اعمال نظرهای سلیقه‌ای شود عنوان کرد: آیین‌نامه‌ای که با سلیقه ادغام شود دردی از هیچ نهادی دوا نمی‌کند و جز اینکه آموزش را به محاق فرستد منفعتی نخواهد داشت.

دبیر دوم کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس معلمان، دانش‌آموزان و کادر اداری آموزش و پرورش را از ارکان اصلی وزارت آموزش و پرورش دانست و اعلام کرد: این سه گزینه باید به گونه‌ای با هم هماهنگ باشند تا آهنگ و حرکت منظم و متناسبی را در آموزش و پرورش ایجاد کنند و با پشتوانه یکدیگر بتوانند به فعالیت هرچه بهتر خود کمک کنند./س


برچسب ها: مجلس ، آیین نامه ، مدارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.