تظاهرات مردم انگليس در اعتراض به همکاري با رژيم صهيونيستي

مردم انگليس در اعتراض به همکاري يک شرکت انگليسي با رژيم صهيونيستي تظاهرات کردند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني پرس تي وي، فعالان انگليسي روز گذشته در مقابل دفتر شرکت امنيتي موسوم به G4S تجمع کردند. اين تظاهرات در اعتراض به مداخله اين شرکت در سرکوب فلسطيني ها از طريق انتقال دانش تخصصي و تجهيزات امنيتي به اسرائيل بود. اين تظاهرات به گونه اي مسالمت آميز برپا شد اما صداي اين تظاهرات کاملا بلند و صريح بود. آنها مي گفتند شرکت جي 4 اس در اشغال فلسطين همدست اسرائيل است زيرا تجهيزات سرکوب فلسطيني ها را به اسرائيل مي دهد. شرکت کنندگان در اين تظاهرات تاکيد داشتند همه زندانيان سياسي فلسطيني بايد آزاد شوند.
مسعود شجره رئيس کميسيون حقوق بشر اسلامي در اين تظاهرات گفت: شرکت جي 4 اس در اشغال غيرقانوني سرزمينهاي فلسطيني و کمک به شهرک نشينها دخالت دارد. اين شرکت به اسرائيل در قلدري براي فلسطيني ها و مرعوب کردن و آزار دادن آنها کمک مي کند. نتيجه اين اقدامات فقط آزار و اذيت مردم فلسطين است.
تظاهرکنندگان چندين بار تلاش کردند نامه اعتراض خود را به مسئولان شرکت جي 4 اس تحويل بدهند اما هيچيک از آنها حاضر نشد اين نامه را دريافت کند. مسئولان شرکت جي 4 اس اعلام کرده اند که به اسرائيل تجهيزات امنيتي مي دهند که از آن در زندانها و مراکز ايست و بازرسي در کرانه باختري استفاده مي شود. مسئولان اين شرکت تاکيد دارند به مسئوليت اجتماعي خود و رعايت حقوق بشر در استفاده از تجهيزات اين شرکت توجه ويژه اي دارند. اين تظاهرات پس از آن برپا مي شود که اعتبار اين شرکت انگليسي به علت عملکرد ضعيفش در تامين امنيت بازيهاي المپيک و پاراالمپيک لندن به شدت مخدوش شده است. شرکت کنندگان در تظاهرات ديروز لندن ، نگراني شديد خود را به ارتباط شرکت جي 4 اس با دستگاههاي امنيتي داخل انگليس نيز اعلام کردند.
نائومي ويمبورن از يهوديان فعال در جنبش تحريم کالاهاي اسرائيلي در اين تظاهرات گفت: من بهت زده هستم که باوجود عمل نکردن مسئولان شرکت جي 4 اس به تعهدات خود درباره تامين امنيت بازيهاي المپيک، بازهم پول قراردادها به آنها تحويل داده مي شود. اين شرکت در نظر بسياري از مردم انگليس به شرکتي مطرود تبديل شده است. باوجود اين ، اين شرکت پول بيشتر و بيشتري به دست مي آورد و دولت انگليس نيز به آن قراردادهاي بيشتري واگذار مي کند و خدمات عمومي مردمي را به اين شرکت مي دهد.
باآنکه شرکت جي 4 اس تلاش مي کند چهره اي مثبت از خودش نشان بدهد و دولت انگليس نيز مي خواهد پرداخت حق الزحمه قراردادها با اين شرکت را تا سال دو هزار و پانزده ادامه بدهد، منتقدان مي گويند اين کار درست نيست.
رضا کاظم از مسئولان کميسيون حقوق بشر در اين تظاهرات گفت: ادامه پايبندي مالي به قراردادهاي شرکت جي 4 اس به معناي آن است که اجازه داده شود اين شرکت به مدت چند سال ديگر به اقدامات غيرقانوني خودش ادامه بدهد. اين رويه قابل قبول نيست.
تظاهرکنندگان انگليسي به خوبي مي دانند که اگر مي خواهند رويکرد و سياستهاي جي 4 اس را تغيير بدهند بايد به اعمال فشار خود ادامه بدهند. اما آنچه مهمتر است اين است که افکار عمومي انگليس نيز در اين زمينه آگاه شوند و به حمايت از اين اعتراضها بپردازند. معترضان انگليسي اعلام کرده اند تا زمانيکه لازم باشد به تظاهرات خود ادامه خواهند داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار