اطلاعيه حزب موتلفه اسلامي به مناسبت ارتحال آيت‌الله انواري

حزب موتلفه اسلامي به مناسبت ارتحال آيت الله انواري اطلاعيه اي را منتشر کرد.

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، حزب موتلفه اسلامي به مناسبت ارتحال آيت الله انواري اطلاعيه اي را منتشر کرد.

متن اين اطلاعيه به شرح زير است:

بِسمِ الله الرَّحمنِ الرَّحيم

حضرت آيت الله محمدباقر محمدالدين انواري به رحمت الهي و ياران شهيدش پيوست. وي چهره اي درخشان و نمونه اي بارز از روحانيت مبارز اسلام، فقيهي جامع الشرايط، مجتهدي روشن و عالمي عامل و خالص و مطيع مولايش بود.

يار راستين امام خميني (ره) از آغاز نهضت، مجاهدي شجاع و فعال در طول 16 سال مبارزه، با مقاومتي کم نظير در 13 سال تحمل زندان طاغوت و در تبعيد گاه ها و محوري براي اسلام فقاهتي در دوران سلطه التقاط و نفاق و کفر و ارتداد بويژه در زندان هاي شاه و از صادر کنندگان حکم تاريخي و شرعي نقل فتوا بود که چهره غيراسلامي و التقاطي سازمان منافقين را از نقاب بيرون آورد.

ايشان عضو شوراي روحانيت موتلفه اسلامي با تأييد امام (ره) و رابط حزب با امام (ره) در کسب اجازه براي جهاد مسلحانه، عضو شوراي مرکزي مديريت انقلاب اسلامي در سالهاي 56 و 57، عضو شوراي مرکزي جامعه روحانيت مبارز، نماينده امام (ره) در امور مساجد، در کميته امور صنفي و ژاندارمري و عضو مجلس خبرگان قانون اساسي و نماينده مجلس شوراي اسلامي در چند دوره بود از مسئولان کميته استقبال از حضرت امام (ره) و مديريت مراسم ورود امام خميني (ره) به ايران اسلامي بود و نيز رسيدگي به محرومان و مستضعفان، بخشي از خدمات و مجاهدت هاي اين روحاني مبارز و يار ديرين امام و رهبري است.

حزب موتلفه اسلامي ضايعه ارتحال اين اسطوره فقه و جهاد در راه خدا را به محضر ولي امر مسلمين حضرت آيت الله العظمي خامنه اي و رياست مجلس خبرگان رهبر و دبير کل جامعه روحانيت مبارز، حضرت آيت الله مهدوي کني و به روحانيت و علماي جهان اسلام و مردم وفادار ايران و به همه اعضاي حزب موتلفه اسلامي و به ويژه خانواده خدوم ايشان و بالاخص به جناب آقاي حسين انواري سرپرست کميته امداد امام خميني (ره) تسليت مي گويد و براي آن مرحوم علو درجات و غفران واسعه الهي و براي بازماندگان صبر و اجر مسئلت مي نمايد.

همچنين از همگان دعوت بعمل مي آورد در تجليل از اين عالم بزرگوار و احترام به وي در تشييع و مراسم ختم شرکت فرمايند.
حزب موتلفه اسلامي

23/07/91

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار