ارومیه/ مشاور وزیر راه؛

قیمت مسکن درنیمه دوم امسال هیچ افزایشی ندارد

مشاور وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه قیمت مسکن در نیمه دوم امسال هیچ افزایشی نخواهد داشت، گفت: تامین مسکن مورد نیاز دهک های مختلف درآمدی و اعمال بسته ای کنترلی مانند مالیات، مانع از افزایش قیمت در نیمه دوم امسال می شود.

مقداد همتی در گفت و گو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران ارومیه گفت:2 عامل سبب رشد قیمت مسکن می شود، اظهار داشت: یک عامل کمبود عرضه است که با برهم زدن تعادل عرضه و تقاضا قیمت ها را افزایش می دهد و عامل دیگر تقاضای سوداگرانه در بازار است.

وی ادامه داد: برای کنترل عامل اول در حال حاضر برای دهک های مختلف درآمدی، مسکن عرضه می شود، برای دهک های با درآمد پایین مسکن پرند، برای دهک های با درآمد متوسط مسکن پردیس و برای دهک های با درآمد بالاتر که به هر دلیل نمی توانند در خارج از شهر ساکن شوند، مسکن تهرانسر در نظر گرفته شده است.

مشاور وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: افزایش قیمت مسکن تنها با افزایش عرضه قابل کنترل نیست و باید تقاضای سوداگری در این بخش با ابزارهای مالیاتی کنترل شود.

همتی در پاسخ به این سوال که میزان افزایش قیمت مسکن در نیمه دوم سال جاری را چقدر می دانید گفت: در نیمه دوم امسال هیچ افزایش قیمتی در بخش مسکن نخواهد بود زیرا بیش از 150 هزار واحد مسکونی در تهران خالی است.

وی در خصوص افزایش قیمت مصالح ساختمانی نیز اظهار داشت: ساخت هر متر مربع مسکن بین 500 تا 600 هزار تومان هزینه می برد، در حالی که قیمت هر متر مربع ساختمان 3 میلیون تومان است پس ساخت و ساز کمتر از 20 درصد کل هزینه را پوشش می دهد، به همین دلیل افزایش قیمت مصالح ساختمانی اثر چندانی بر قیمت بازار ندارد./س

برچسب ها: افزایشی ، مسکن ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.