وعده‌هایی که نافرجام ماند؛

116 قلم دارو با فرانشیز 90 درصد هنوز تحت پوشش بیمه قرار نگرفته‌اند

علی رغم وعده های مسئولان مبنی بر تحت پوشش بیمه قرار دادن 116 قلم دارو با 10 درصد پرداخت برای بیماران، هنوز ابلاغ کتبی آن به داروخانه ها نرسیده است.

به گزارش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛  هفته پیش ماموران اورژانس تهران در حال انتقال خانم باردار به بیمارستان بودند که با ترافیک سنگین رو به رو می شوند که تصمیم می گیرند بیمار را به نزدیکترین پایگاه اورزانس منتقل کنند و سرانجام نوزاد در صحت و سلامت کامل به دنیا می آید.

ورزش دو بهترین روش برای کاهش وزن
بنا به این گزارش پسر 17 ساله ای که 200 کیلو وزن داشت توانست با ورزش دو حدود 100 کیلو از وزن خود را کم کند .ورزش و پیاده روی بهترین روش برای کاهش وزن است.

باید اختصاص ارز به دارو با روند بهتری صورت گیرد
دارو برای بیماران همانند غذا است اما چند روز پیش در 20:30 گفتیم که ارز را به جای اینکه به دارو و تجهیزات پزشکی و آزمایشگاه ها اختصاص دهند به لوازم آرایشی بهداشتی اختصاص دادند اما شنیده ها حاکی از این است که این مشکل تا حدودی حل شده ولی همچنان شرکت های دارویی انتظار دارند که اولویت بندی و تخصیص ارز با روند بهتری صورت گیرد.

ریاحی، رییس اتحادیه وارد کنندگان دارو در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود:بعضی از بانک های عامل علی رغم تخصیص ارز توسط بانک مرکزی همکاری نمی کنند و ما هنوز بلاتکلیفیم و اگر بدانیم چقدر ارز میدهند داروهای اساسی تری می آوریم.

نجفی، رییس انجمن تولید کنندگان دارو در ادامه گفت: متاسفانه برخی از بانک های عامل به رغم اینکه بانک مرکزی در خصوص اقلام دارویی ،کار ارزی را انجام میدهد اما همکاری نمی کنند.

دستجردی وزیر بهداشت تصریح کرد: ما جلسه ای 5 ساعته در بانک مرکزی داشتیم و تمهیدات خاصی قرار شد انجام شود تا شرکت های خصوصی بتوانند به سرعت از ارز استفاده کندد و اگر همین مسیر ادامه یابد با مشکلات کمتری رو به رو می شویم.

هنوز 116 قلم داروی بیماران تحت پوشش بیمه قرار نگرفته
چمنی، مدیر داروخانه 13 آبان در ادامه افزود: سازمان بیمه خدمات درمانی از 17 مهر ماه 116 قلم داروهای با فرانشیز 90 درصد و 10 درصد قابل پرداخت را از طریق سایت ارسال کرده اما ابلاغ کتبی نکرده و آن ابزار فنی برای ارسال نسخ داروخانه به سازمان خدمات درمانی به هیچ طریقی اعلام وضعیت نشده است.

داروی درمان سرطان سینه و ریه به تولید انبوه رسید
شانه ساز، معاون غذا و داروی وزارت بهداشت در ادامه افزود:2 هفته قبل داروی سرطان سینه و ریه به تولید انبوه رسید و بیش از 10 میلیارد تومان گردش مالی این دارو بود./ح
برچسب ها: دارو ، بیمه ، اورژانس ، ارز ، سرطان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار