معاون سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: انبار یک هزار تنی ذخيره علوفه شرکت تعاونی عشايری در این شهرستان همزمان با روز ملی و جهانی کاهش اثرات بلايای طبيعی به بهره برداری رسيد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، مهندس سيدغلام‌رضا نبوي‌نامقي در خصوص این انبار بزرگ علوفه افزود: این انبار با ظرفيت ذخيره هزار تن علوفه با اعتباري معادل يک ميليارد و 300 ميليون ريال و در زميني به مساحت چهار هزار و680 مترمربع مورد بهره برداري قرارگرفت.

وی ادامه داد: نيشابور با داشتن بيش از 370 خانوار عشاير، هشت و نيم درصد از سهم توليدات دام سبک شهرستان را عهده دار هستند.

مدير جهاد کشاورزی نيشابور اظهار کرد: فعاليت‌هاي منحصر به فردي توسط مديريت جهاد کشاورزي و دفتر امور عشاير شهرستان با حمايت‌هاي اداره‌کل امور عشاير خراسان رضوي، نظير طرح‌هاي پرورش مرغ بومي و زنبور عسل در جامعه عشايري انجام شده است که در حال حاضر دو تشکل فعال زنان در اين زمينه به فعاليت مي‌پردازند.

وی یادآور شد: عشایر در سال جاري حدود چهار میلیارد و 800 ميليون ریال عقد قرارداد پرواربندي داشته که به‌صورت کنسانتره و تسهيلات ارزان‌قيمت با هدف تقويت بنيه مالي عشاير انجام شده است./ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.