خانه و مدرسه زمانى مى توانند رسالت آموزشى و تربيتى خاص خود را به نحو مطلوب انجام دهند كه هر يك شناخت تربيتى كافى داشته باشند و نقش تربيتى خاص خود را با بصيرت انجام دهند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران  همدان در اين زمینه انجمن اوليا و مربيان، هيأتى منتخب از پدران و مادران، دانش آموزان و مربيان مدرسه است كه با هدف همكارى در جهت پيشبرد امور آموزش و پرورش دانش آموزان تشكيل مى شود. اين انجمن، پيشنهادها و طرح هاى مفيد را به مدير و مسؤولان مدرسه عرضه مى كند و در اداره بهتر امور، يار و ياور صميمى مديران محسوب مى گردد. انجمن اوليا و مربيان، مظهر همكارى خانه و مدرسه در امر تعليم و تربيت كودكان و نوجوانان است. در هفته پيوند اوليا و مربيان كه از تاريخ 24 تا 30 مهرماه هر سال برگزار مى گردد، پدران و مادران به مدارس دعوت شده و درباره مسائل تربيتى بحث و تبادل نظر نموده و نمايندگان خود را در انجمن براى يك سال بر مى گزينند.

مشاوره و برنامه ريزى به منظور تحقق اهداف انجمن؛ همكارى و همفكرى با مدير و مربيان مدرسه در مورد برنامه هاى اوقات فراغت دانش آموزان و دعوت از اولياى علاقمند به منظور بهره مندى از خدمات و يارى هاى آنان براى تهيه و تدارك و تكميل امكانات آموزشى ـ پرورشى مدرسه از جمله مهم ترين وظايف انجمن اوليا و مربيان است./ع

برچسب ها: هفته ، اولیا ، مربیان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.