پس از وقفه ای 15 ساله:

مسابقات کاپ آسیا دوچرخه سواری برگزار می شود

رئیس سازمان لیگ دوچرخه سواري گفت: پس از وقفه ای 15 ساله تا امروز، مسابقات کاپ آسیا دوچرخه سواری امسال برگزار می شود.

محمود وفایی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: برای برگزاری مسابقات پیست دوچرخه سواری نیازمند وسایل و تجهیزات مناسبی در کشورمان بودیم و با تجهیزات فعلي خود فقط می توانستیم مسابقات جاده را برگزار کنیم.

وی در ادامه بیان کرد: پس از سالها توانستیم دستگاه های مورد نیاز به برگزاری مسابقات پیست را خریداری کنیم که مبلغی بالغ بر 20 هزار یورو معادل هشتاد میلیون تومان خریداری کردیم و خوشبختانه یکی از حامیان دوچرخه سواری کشور ما که در زمینه ثبت رکورد فعالیت می کند، هزینه نصب دستگاه ها را بر عهده گرفته است و فدراسیون دوچرخه سواری تنها همان مبلغ خرید دستگاه ها را پرداخت می کند.

رئيس سازمان ليگ تصریح کرد: دستگاه های فتوفینيش که چندی پیش خریدرای شد قابلیت تمام اتوماتیک با بازدهی پنجاه تا هفتاد درصد کار داوری را انجام می دهد که این دستگاه قادر است تا هزارم ثانیه رکورد رکابزنان را ثبت کند.

*روح تازه ای به جام باشگاه های آسیا می دهیم

وفایی در خصوص این مسابقات بیان کرد: مسابقات کاپ آسیا از اهمیت زیادی برخوردار می باشد و در این رقابت ها خیلی از رکابزنان اروپایی در قالب باشگاه های آسیا شرکت خواهند کرد.

رئیس سازمان لیگ اظهار داشت: در این مسابقات 10 تیم خارجی و 3 تیم حرفه ای داخلی کشورمان در روزهای 29 و 30 مهر و اول آبان ماه در پیست دوچرخه سواری مجموعه ورزشی آزادی تهران برگزار می شود که اگر میزبان خوبی باشیم روح تازه ای به جام باشگاه های آسیا در ماده پیست خواهیم داد و تنها رویدادی در دوچرخه سواری است به صورت بین المللی برگزار می شود که دارای رنکینگ در فدراسیون جهانی می باشد.

وفایی در خصوص استقبال تیم های شرکت کننده گفت: در مجموع 10 تیم خارجی از کشورهای چین، چین تایپه، تیم های آستانا و پیست قزاقستان، ژاپن، هندوستان، مالزی، قطر، ازبکستان، هنگ کنگ و 3 تیم داخلی (پیشگامان کویر یزد، دانشگاه آزاد و پتروشیمی تبریز) به رقابت خواهند پرداخت که تیم قطر در پیست شرکت نمی کرد و اولین بار می باشد که در این دور از مسابقات رکابزنان خود را راهی مسابقات خواهد کرد که تیم خیلی قوی می باشد و همچنین رکابزنان قزاقستان که تیم کاملاً حرفه ای می باشند و در قسمت جاده دوچرخه سوارانشان در تور توردوفرانس به صورت حرفه ای رکاب می زنند و در قسمت پیست بین کشور آسیایی نفر اول می باشند.

رئیس سازمان لیگ افزود: رکابزنان کشورمان در ماده پیست نسبت به جاده عملکرد ضعیف تری داشته به همین دلیل اگر در مسابقات کاپ آسیایی که اولین بار در کشورمان برگزار می شود مقام بیاورند باعث تغییر و تحول عظیمی در دوچرخه سواری کشورمان می شود تا بتوانیم در سال های پیش رو، به مدال های ارزنده ای دست یابیم چراکه دوچرخه سواری در ماده پیست یکی از پر مدال ترین رشته ها نسبت به ماده های دیگر دوچرخه سواری می باشد./مح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار