نشست نقد و بررسي فيلم سينمايي "سلام بر فرشتگان"؛

طهماسب صلح جو: "سلام بر فرشتگان" روند كليشه اي كودك را دگرگون كرد

"سلام بر فرشتگان" بدليل ذوق سازندگان آن در خلق اثر، اين فيلم را از كليشه ها و الگوهاي نخ نما شده كودك دور كرده است.

به گزارش خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران ؛صبح امروز نشست نقد و بررسي فيلم سينمايي "سلام بر فرشتگان" با حضور "فرزاد اژدري" ،كارگردان "هاتف عليمرداني" تهيه كننده، عليرضا خمسه، نيما مجيب ( بازيگر) طماسب صلح جو (منتقد) و بازيگر خردسال ( ايليا مجيدي) درمركز گسترش سينمايي منتقد و تجربي برگزار شد.
هاتف عليمرداني، تهيه كننده در اين نشست عنوان كرد: "سلام بر فرشتگان" بدليل جلوه هاي ويژه و زبان كودكانه اش از ويژگيهاي بالايي برخوردار است.
وي افزود: زبان سينما خود يك الفباي خاص دارد كه اين الفبا فيلم نامه براي كودكان مراعات شده و با افزودن موسيقي آن را به شكل موزيكال تر در آورديم.
عليمرداني اظهار داشت: دنياي كودك با تخيل همراه است و چون در اين فيلم تخيل با بچه ها سازگار بود همكاري در اين فيلم را پذيرفتم.
وي در خصوص اكران اين فيلم، خاطر نشان كرد: قرار بود اين فيلم روز سوم آبان در گروه آزاد اكران شود ولي روز گذشته اعلام كردند شوراي صنفي كار پخش گروه آزاد را به كانون واگذار كرده و آنها فيلم ديگري را جايگزين اكران كرده اند.
"فرزاد اژدري" كارگردان "سلام بر فرشتگان"، گفت: من به تنهايي "سلام بر فرشتگان" را نساخته ام و ساخت اين فيلم نتيجه ي همكاري همه ي عوامل گروه بود.
وي افزود: اين يك كار مذهبي، اسلامي است و ما وقتي بيانيه اي مي نويسم و فيلم موهن عليه پيامبر ص را محكوم مي كنيم بايد در كنار اين حركت خوب نسل جديد را متعصب به اسلام و شيعه پرورش دهيم كه اين عمل بايد با بچه ها آغاز شود.
"اژدري" ادامه داد:ما جشنواره اي به نام جشنواره فيلم كودك و نوجوان داريم ولي پس از برگزاري آنها هيچ خروجي وجود ندارد.
وي خاطر نشان كرد: "سلام بر فرشتگان" جنبه هاي متفاوتي دارد و براي مخاطب 10 سال ساخته شده و تم فيلم بين المللي بوده و مسئله مرگ را بازگويي كند و سعي كرديم در فيلم با بچه ها صادق باشيم.

*در مقابل فرهنگ غرب كه با آثار خود كودكان ما را دزيده‌اند بايستيم

عليرضا خمسه" بازيگر با حضور در اين نشست، عنوان كرد: برگزاري جشنواره فيلم كودك در شهرهاي مختلف نشان دهنده ي اين است كه سينماي كودك بايد باشد.
وي ادامه داد: اين فيلم در سال گذشته مطرح ترين فيلم جشنواره بود ولي هنوز اكران آن مشخص نيست.
خمسه اظهار داشت: 17 ميليون دانش آموز داريم و با اكران اين فيلم مي توانيم سرمايه آن را بازگردانيم و در مقابل فرهنگ غرب كه با آثار خود، كودكان ما را دزديده اند بايستيم.
وي خاطر نشان كرد: افرادي كه كمدي كار مي كنند بايد افراد پرشوري باشند اما نا اميد نشده و به همين جشنواره كودك و نوجوان بسنده مي كنيم و به سينماي كودك نگاه پويايي داريم.
طهماسب صلح جو منتقد حاضر در نشست در خصوص اين فيلم، اظهار داشت: " سلام بر فرشتگان" بدليل ذوقي كه سازندگان آن در خلق اين اثر به كار برده اند و همچنين تلاش آنها براي فاصله گرفتن اين فيلم از كليشه ها و الگوهاي نخ نما شده ي كودك مي تواند يك اتفاق در سينماي ايران وكودك و نوجوان باشد.
وي افزود: فيلم بدليل محتواي زندگي و مرگ اين توانايي را دارد تا بچه ها را در لحظه به فكر فرو بردن و آنها را با محتواي فيلم همراه  كرده و آنها را وارد يك بحث فلسفي سنگين كند.
صلح جو ادامه داد: موفقيت دراين فيلم روند كليشه اي كودك را دگرگون مي كند و اميدوارم در اكران هم بدرخشد./ص
برچسب ها: سلام ، فرشتگان ، فیلم ، سینما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار