واكنش مشاور عالي مقام معظم رهبري به اظهارات تفرقه‌انگيز قرضاوي:

جمهوري اسلامي ايران قلعه غيرقابل تسخير اسلام خواهد ماند

آيت‌الله تسخيري مشاور عالي مقام معظم رهبري در امور جهان اسلام با انتقاد از اظهارات تفرقه‌آميز يوسف قرضاوي رئيس "اتحاديه جهاني علماي مسلمان" كه روسيه، چين و ايران (!) را دشمن امت اسلام خوانده بود، اظهار داشت: جمهوري اسلامي ايران قلعه غيرقابل تسخير اسلام خواهد ماند.

به گزارش گروه سياسي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي، آيت‌الله تسخيري در بيانيه‌اي اعلام كرد: اظهارات ناپخته شيخ قرضاوي در اين حد بسيار دردناك بود اما اين اظهارات جاي شگفتي ندارد كما اينكه اين فرد كه خود را به ارتجاع عربي مربوط ساخته و در اين راستا بالغ بر 40 سال جيره‌خوار آنان شد، بدون هيچ واكنشي نسبت به اقدامات مبارك و يارانش، كشور خود را ترك گفت.

وي افزود: ما اعتقاد داريم كه تعبيرات توهين‌آميز وي نسبت به ايران اسلامي كه آن را دشمن مسلمانان و عرب خواندن و كشورمان را به تلاش براي بازگرداندن امپراطوري فارسي متهم كرده و ... از كينه‌اي قديمي سرچشمه مي‌گيرد كه با استعمار و حسي نژادپرستانه و مضحك در ارتباط است و از هيچ عاقلي پوشيده نيست.

در ادامه اين بيانيه آمده است: ما آشكارا اعلام مي‌كنيم كه ايستادن جمهوري اسلامي ايران در كنار نظام سوريه از بينشي نافذ نسبت به اوضاع منطقه و توطئه‌هاي دشمن بر ضدامت اسلامي سرچشمه مي‌گيرد.

آيت‌الله تسخيري تاكيد كرد: دشمن آمريكايي-صهيونيستي مزه ناكامي و شكست در برابر مقاومت را كه توانست همه نقشه‌هايش براي ايجاد خاورميانه جديد نقش برآب كند، چشيد لذا جهت از بين بردن همه مراكز مقاومت در فلسطين، يا سوريه و لبنان و درنهايت ايران همت گمارد؛ بدين منظور محور رابطكه سوريه بود را هدف قرار داد و با سوء  استفاده از اعتراض جمعي از جوانان سوري كه خواستار رفعي نواقص در دولت بودند، در جهت فروپاشي حكومت سوريه و در نهايت از بين بردن محور مقاومت تلاش كرد.

دبير كل سابق مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي در ادامه با هشدار به رئيس اتحاديه جهاني علماي مسلمان نسبت به چالش‌هاي فراروي جهان اسلام، خاطرنشان كرد: ما از شيخ قرضاوي مي‌خواهيم به چند حقيقت دقت نظر داشته باشد:


1-اين حمله جهاني، امروز از سوي آمريكا،‌اروپا و صهيونيست‌ها براي تغيير چهره منطقه با بهره‌گيري از امكانات شايان و برخي كشورهاي متحد آنها، رهبري مي‌شود.


2-سقوط نظام در سوريه باعث به وجود آمدن درگيري‌هاي داخلي در سوريه و جنگ‌هاي مذهبي كشنده در كل منطقه خواهد شد.

3-پس از آن محورهاي ديگر مقاومت نيز مورد هدف قرار خواهند گرفت كه در نهايت منجر به تحقق آرزوي صهيونيست‌ها براي تغيير منطقه براساس طرح "سايس پيكو" خواهد شد كه در آن اسرائيل قدرت برتر منطقه و ضعف هرچه بيشتر دولت فلسطين خواهد بود.

وي در ادامه اين بيانيه مي‌نويسد: از شيخ قرضاوي مي‌پرسيم كه آيا شما اين حقايق را انكار مي‌كنيد؟ و آيا ضمانت مي‌دهيد كه رژيم جايگزين در سوريه در خط مقاومت قرار داشته باشد؟ يا اينكه مقاومت به پايان خويس رسيده و بايد خود را تسليم كند؟
جمهوري اسلامي ايران به ياري خداوند علي‌رغم خواست مرتجعان و استعمارگران، قلعه غيرقابل تسخير اسلام خواهد ماند و از عدالت و مقاومتي كه در راستاي بازپس‌گيري حقوق غصب شده است، حمايت خواهد كرد.

در پايان از شيخ قرضاوي در مورد جايگاه يكه اين اظهارات حملات از آنجا ابراز مي‌شود، مي‌پرسم كه آيا همراه فشارها، تنگناها و مجازات‌هاي آمريكا، اروپا و صهيونيست‌ها بر ضدملت بي‌باك ايران كه مصمم به حفظ استقلال و دستيابي به حقوق و دفاع از سرزمين غصب شده فلسطين است، قرار ندارد؟


رئيس شوراي عالي مجمع جهاني تقريب در پايان اين بيانيه‌ با ابراز اميدواري نسبت به بازگشت قرضاوي به گذشته تقريبي خود،‌تاكيد مي‌كند: از خداوند مي‌خواهم كه نقش وي در حمايت از مسئله فلسطين دوباره احيا شده و از خطرات ارتجاع، رهايي يابد.

گفتني است يوسف قرضاوي رئيس "اتحاديه جهاني علماي مسلمين" در اظهاراتي جنجالي روسيه، چين و ايران را دشمن امت اسلام توصيف كرده بود.

وي كه به اتخاذ مواضع جنجالي مشهور است،‌از كشور عربي خواست به دليل حمايت‌هاي تهران و مسكو از حكومت دمشق، به تحريم اقتصادي و سياسي ايران و روسيه بپردازند.

قرضاوي در ادعايي عجيب افزود: "ايراني‌هاي شيعه و حزب‌الله لبنان داراي طرحي براي ايجاد امپراطوري فارس هستند. خون 30 هزار نفر در سوريه كه توسط ارتش بشار اسد كشته شدند بر عهده ايران و روسيه است. اينها مسلمانان را مي‌كشند ولي تركيه مسلمان موضعي را در پيش گرفت كه تاريخ آن را به ياد خواهد داشت.

وي همچنين از حجاج  خانه خدا خواست عليه بشار اسد، حكومت سوريه و ارتش اين كشور، حزب‌الله، روسيه و چين دعا كرده و از خداوند نابودي آنها را طلب كنند!

انتهاي پيام/س2

برچسب ها: تسخیری ، عربی ، فارسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار