تبریز/

تبریز قابلیت جذب توریسم درمانی را دارد

رئیس هیئت مدیره بیمارستان بین‌المللی تبریز گفت: جذب توریسم درمانی سبب پویایی تمام بخش‌های خدماتی و رفاهی استان همانند هتل‌ها، حمل و نقل، مراکز گردشگری خواهد شد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز ، دبیری با اشاره به پیشینه تاریخی تبریز به عنوان قطب پزشکی کشور تاکید کرد: دانشگاه ربع رشیدی در قدیم موجب پیشتازی تبریز در علم پزشکی شده بود و امروز برگزاری کنگره بین‌المللی پزشکان شمال‌غرب تبریز سبب تقویت جایگاه فعلی تبریز در علم طب خواهد شد.

دبیر علمی کنگره بین‌المللی پزشکان شمال‌غرب کشور گفت: تبریز به عنوان قطب پزشکی کشور قابلیت جذب توریسم درمانی را دارد.

دبیری در خصوص ضرورت برگزاری این کنگره اظهار کرد: علم پزشکی برخلاف سایر علوم نیاز مبرم به تکنولوژی روز و جدید داشته و یکی از وظایف نظام پزشکی، آموزش پزشکی و برگزاری همایش‌هایی برای آشنایی با دانش روز و افزایش معلومات درمانی برای پزشکان است.

وی افزود: سومین کنگره بین‌المللی پزشکان شمال‌غرب کشور در حالی آبان ماه در تبریز برگزار می‌شود که تاکنون هیچ استانی در سطح بین‌المللی موفق به انجام چنین گردهمایی پزشکی نشده است.

دبیری سطح آموزش پزشکی در ایران را در وضعیت مطلوبی توصیف و تاکید کرد: باید با ادامه آموزش‌های لازم تلاش کنیم معلومات پزشکان را به روز نگه داریم.

استاد طب هسته‌ای دانشگاه علوم پزشکی تبریز برگزاری سمپوزیوم قلب و عروق در کنار این کنگره را موجب ارتقای سطح کنگره بین‌المللی پزشکان شمال‌غرب کشور دانست و اظهار کرد: بیماری‌های قلب و عروق یکی از شایع‌ترین بیماری‌های دنیا است که آموزش و تبادل اطلاعات و بررسی فرآیند تحقیقات می‌تواند در کاهش بیماری قلب و عروق نقش بسزایی داشته باشد.

دبیری یکی از اهداف برگزاری این کنگره را رونق صنعت توریسم درمانی در تبریز ذکر کرد و افزود: با ارتقای امکانات درمانی تبریز این فرصت برای جذب بیماران کشورهای همجوار فراهم شده که رونق اقتصادی شهر و منطقه را به دنبال خواهد داشت./س

برچسب ها: تبریز ، قابلیت ، توریسم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.