رسولي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

حقوق خانواده براي حفظ اساسي ترين نهاد اجتماعي ضروري است

يك حقوقدان گفت: با توجه به اهميت خانواده و پايداري آن استفاده از حقوق خانواده براي تحكيم اساسي ترين نهاد اجتماعي ضروري است و افراد خانواده براي حفظ روابط خود با يكديگر بايد به مقررات و حقوق يكديگر احترام بگذارند.

محمدرسولي در گفتگو با خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، درباره حقوق خانواده اظهار داشت: خانواده اولين نهاد اجتماعي و پايه و اساس جامعه است به همين جهت حقوق خانواده از ديرباز اهميت ويژه‌اي داشته است.

اين حقوقدان تصريح كرد: از ديد شريعت اسلامي احكام حقوق خانواده به شكلي مبسوط و مشروح مورد توجه قرار گرفته و در قرآن كريم ايات زيادي در اين زمينه وجود دارد.

وي ادامه داد: قانون مدني ايران در زمينه مسائل مربوط به حقوق خانواده از فقه اسلامي و نظريات فقهاي مشهور اماميه پيروي مي‌كند و نظريات فقهاي اسلامي و فتواي آنها بهترين منبع براي قضات ايران است تا بتوانند درباره حقوق خانواده از آن استفاده كنند.

رسولي افزود: خانواده ابتدا با عقد نكاح بين زن و شوهر تشكيل و با تولد فرزندان به وسعت آن افزوده مي‌شود و در دراز مدت ممكن است يك خانواده كوچك به خانواده بزرگتري شامل افراد جديد تبديل شود.

اين حقوقدان خاطرنشان كرد: با توجه به اهميت خانواده و پايداري آن استفاده از حقوق خانواده براي تحكيم اساسي ترين نهاد اجتماعي ضروري است و افراد خانواده براي حفظ روابط خود با يكديگر بايد به مقررات و حقوق يكديگر احترام بگذارند.

انتهاي پيام/پ3
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار