روزنامه الحدث فاش کرد:

گزینه آمریکا برای حکومت آل‌سعود کیست؟

روزنامه عربی الحدث از طرح آمریکا برای تشکیل ساختار حکومتی جدیدی در عربستان به رهبری بندر بن سلطان دبیر کنونی شواری امنیت ملی این کشور خبر داد.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، وزنامه الحدث در گزارشی نوشت: بندر بن سلطان فرزند "سلطان بن عبدالعزیز" اولین ولیعهد درگذشته عبدالله بن عبدالعزیز پادشاه فعلی که اکنون دبیر شورای امنیت ملی عربستان و رئیس سرویس اطلاعاتی و امنیتی این کشور است، روابط گسترده‌ای با واشنگتن و تل آویو داشته و مورد تایید سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) نیز است.

این روزنامه به نقل از منابع سیاسی و دیپلماتیک از انتظار بی صبرانه بندر بن سلطان برای مرگ عبد الله بن عبدالعزیز پادشاه کنونی عربستان خبر داده است.

به اعتقاد این منابع، بندر به لطف ریاست بر سازمان اطلاعات و امنیت حمایت شمار زیادی از شاهزاده های سعودی را به دست آورده است.

او همچنین با فرصت طلبی از بیماری پادشاه تغییرات گسترده ای در سازمان تحت امرش ایجاد کرده که اخراج معاونش" امیر عبدالعزیز بن بندر بن عبدالعزیز" از جمله این اقدامات است.

به گزارش العالم، روزنامه الحدث به نقل از این منابع افزود: بندر بن سلطان روابط اطلاعاتی گسترده‌ای با رژیم صهیونیستی برقرار کرده زیرا از دیدگاه او این همکاری یکی از مراحل محوری جلب حمایت آمریکا است.

به نوشته الحدث، بندر تلاش می کند تا پادشاهی عربستان را به یک پادشاهی سلفی ـ وهابی تبدیل کرده و با حمایت های مالی از گروه‌های سلفی، از آنها به عنوان بازوهای اجرایی در مناطق مختلف جهان استفاده کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار