حمایت بيل کلينتون از نامزد دموکراتها

رئیس جمهور پیشین آمریکا از نامزدی باراک اوباما هم حزبی خود در انتخابات ریاست جمهوری ماه آینده حمایت کرد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران ، بیل کلینتون در جمع هواداران باراک اوباما در ایالت اوهایو، ضمن دفاع از سیاستهای اقتصادی و خارجی باراک اوباما جمهوریخواهان را به افزایش بیکاری در کشور متهم کرد.

وی گفت: دولت باراک اوباما در مقایسه با دولت جرج دبلیو بوش کمک بزرگی به اقتصاد و اشتغال آمریکا کرد.
رئیس جمهور پیشین آمریکا تاکید کرد اشتغال در بخش تولید در زمان دولت اوباما با افزایش بی سابقه ای از دهه نود تا کنون مواجه شد.

وی افزود: زمانیکه اقتصاد آمریکا در رکود بزرگ به سر میبرد و کشور از این بابت در معرض تهدید بود ، این باراک اوباما بود که اقتصاد را بار دیگر احیا کرد. بیل کلینتون ادامه داد آنچه که باراک اوباما و کنگره درخصوص کمک به دانشجویان و شهریه آنها انجام داده است در چهار سال گذشته بی سابقه بوده است.

وی افزود این در حالیست که میت رامنی فرماندار پیشین ایالت ماساچوست و نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری تلاش می کند با سخت گیری کردن به دانشجویان ، نرخ بهره بانکی وام های دانشجویی، اجازه ادامه تحصیل به انها ندهد.

رئیس جمهور پیشین آمریکا گفت: باراک اوباما با قانونی کردن نظام خدمات درمانی پیشنهادی خود ، زمینه را برای کاستن از پرداخت ها در طول یک برنامه ده ساله فراهم کرد و پوشش بیمه ای را برای سی میلیون نفر از شهروندانی که تا کنون توانایی پرداخت حق بیمه را نداشتند ، مهیا نمود.

وی افزود در حالیکه جمهویخواهان مدعی بودند طرح نظام خدمات درمانی اوباما ، کشور را به ورشکستگی خواهد کشاند ، کمیته بودجه کنگره ، اعلام کرد این طرح دستکم یکصد و ده میلیارد دلار برای کشور صرفه جویی در هزینه ها داشته است.

بیل کلینتون با اشاره به مناظره های انتخاباتی میان باراک اوباما و میت رامنی رقیب جمهوریخواهش و نیز مناظره میان جو بایدن معاون اول باراک اوباما و پل راین نامزد معاون اولی میت رامنی، گفت این نامزدان جمهوری خواه فقط در سخنان خود ادعا داشته اند ولی هدفی جز افزایش مالیات دریافتی از طبقه متوسط جامعه و کاهش خدمات بیمه ای و بهداشتی از این افراد، ندارند. وی ادامه داد باراک اوباما فقط به ارزشهای شهروندان آمریکایی فکر می کند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار